آشپزی

آشنایی با روش تهیه کوکو لوبیاسبز با گوشت

اگر طرفدار کوکو هستید ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریم
طرز تهیه کوکو لوبیا سبز یک کوکو بسیار خوشمزه وخاص را برایتان به
اشتراک بگذاریم ، این کوکو مزه بسیار خاص و متفاوت است تا انتهای
این مطلب همراه ما باشید

کوکو لوبیا سبز

روغن نیم فنجان تخم‌مرغ چهار عددنمک به مقدار لازملوبیاسبز
دو کاسه ماست‌خوریگوشت چرخ کرده
یک کاسه ماست‌خوریپیاز

یک عدد

با این مقدار مواد لازم به اندازه یک ماهیتابه بزرگ از « کوکو لوبیا سبز با
گوشت» خواهیم داشت.

 

مواد لازم برای کوکو لوبیا سبز با گوشت

دو کاسه ماست‌خوری لوبیا سبز ریز خردشده

جمعاً معدل ۳۰۰ گرم لوبیا سبز.

نمک به میزان کافی.

لوبیا سبزنمک

یک کاسه ماست‌خوری گوشت چرخ کرده معادل ۲۰۰ گرم.

۴ عدد تخم‌مرغ.

گوشت چرخ کردهتخم مرغ

حدود نصف فنجان روغن حدود ۵۰ گرم.

یک عدد پیاز متوسط معادل ۱۰۰ گرم.

روغن پیاز

کوکو لوبیا سبز

کوکو لوبیا سبز

دو کاسه ماست‌خوری لوبیای ریز خردکرده را با کمی نمک و آب حدود نیم ساعت می‌پزیم تا لوبیا
پخته شود و آب آن تبخیر شود.

لوبیای پخته‌شده، گوشت چرخ کرده، یک عدد پیاز رنده شده، تخم‌مرغ و نمک را به یکدیگر اضافه کرده و مخلوط
می‌کنیم تا مایه کوکو به دست آید.برای طعم بهتر، به این کوکو می‌توان دو قاشق جعفری خردکرده نیز اضافه کرد.

نصف فنجان روغن را داغ کرده، مایه کوکو را در آن می‌ریزیم.
در ظرف را می‌گذاریم تا کوکو کمی سفت شود.

کوکو را برش داده، در ظرف را می‌گذاریم.
بعد از کمی پخت، دوباره قسمت‌های برش خورده را برش می‌زنیم ولی در ظرف را نمی‌گذاریم تا قسمت‌های برش خورده
سرخ و برشته شود.

کوکو را برمی‌گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.
اکنون کوکو لوبیا سبز و گوشت آماده می‌باشد.

کوکو را با سس گوجه و سس خردل تزئین می‌کنیم.
غذا آماده است.نوش جان

کالری موجود در کوکو لوبیاسبز با گوشتمقدار کالری موجود در کل این غذا ۱۳۶۰ کیلوکالری می‌باشد.مقدار
کالری موجود در یک تکه کوکو (یک‌هشتم آن) ۱۷۰ کیلوکالری می‌باشد.

بیشتر بدانید از خواص لوبیا سبز چیست؟

۱. مبارزه با سرطان
یکی از خواص لوبیا سبز مبارزه با سرطان است. لوبیا سبز سرشار از کلروفیل است. این ویژگی می‌تواند تأثیر آمین‌های هتروسیکلیک را که هنگام کباب‌کردن گوشت در دمای بالا آزاد می‌شوند خنثی کند. بنابراین، افرادی که غذاهای کبابی دوست دارند بهتر است همراه با کبابشان مقداری لوبیا سبز میل کنند تا اثرات منفی این مواد سرطان‌زا کاهش یابد.

۲. باروری و بارداری
مطالعات نشان داده‌اند که میان باروری زنان و مقدار آهن مصرفی‌شان ارتباط وجود دارد. براساس اعلام مدرسه پزشکی هاروارد، برای زنان در سن فرزندآوری مصرف آهنِ بیشتر از منابع گیاهی، مانند اسفناج، لوبیا، کدو حلوایی و لوبیا سبز، می‌تواند در باروری‌شان مؤثر باشد.

مصرف غذاهای سرشار از آهن همراه با غذاهای سرشار از ویتامین C، مانند گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و میوه‌های خانواده بری‌، می‌تواند جذب آهن را افزایش دهد.

مصرف مقدار کافی اسید فولیک در دوران بارداری می‌تواند از نوزاد در برابر بروز نقص لوله عصبی محافظت کند. یک فنجان لوبیا سبز حاوی تقریبا ۱۰٪ از نیاز روزانه بدن به اسید فولیک و ۶٪ نیاز بدن به آهن است.

کوکو لوبیا سبز

کوکو لوبیا سبز

۳. کاهش خطر افسردگی؛ یکی از خواص مهم لوبیا سبز
مصرف مقدار کافی فولات در روز می‌تواند خطر افسردگی را کاهش دهد.

مصرف کافی فولات می‌تواند از تجمع هموسیستئین اضافی در بدن جلوگیری کند. وجود هموسیستئین زیاد در بدن رسیدن خون و سایر مواد مغذی به مغز را مانع می‌شود و در تولید هورمون‌های سروتونین، دوپامین و نوراپی‌نفرین اختلال ایجاد می‌کند. این هورمون‌ها در تنظیم حالت خُلقی، خواب و کنترل اشتها مؤثر هستند.

۴. سلامت استخوان
مصرف کم ویتامین K خطر بروز شکستگی‌های استخوان را افزایش می‌دهد.

مصرف کافی ویتامین K موجب بهبود سلامت استخوان و تولید پروتئین‌های سازنده ماتریکس استخوان، افزایش جذب کلسیم و کاهش دفع آن از طریق ادرار می‌شود.

یک فنجان لوبیا سبز محتوی ۱۴٫۴ میکروگرم ویتامین K است. این مقدار تقریبا معادل ۲۰٪ نیاز روزانه بدن به این ویتامین است. همچنین یک فنجان لوبیا سبز می‌تواند ۴٪ از کلسیم موردنیاز بدنتان را تأمین کند.

تبیان / chetor

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *