آشپزی

آش عدس با برنج یک عصرانه مناسب برای روزهای سرد

آش و سوپ ها دو غذای بسیار خوشمزه و مفید هستند که بهتر است
در لیست غذایی خود قرار دهید ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریم
برای شما عزیزان طرز تهیه آش عدس با برنج را به اشتراک بگذاریم
تا انتهای مطلب همراه ما باشید

آش عدس با برنج

پس از این‌ که برنج و عدس کاملا پخته شد، آب انار را درون ظرف بریزید و نمک و فلفل
را هم اضافه کنید و بگذارید تا نیم ساعت بجوشد و کاملا جا بیفتد.

مواد لازم : سبزی آش : نیم‌کیلو

برنج : نصف پیمانه عدس : یک پیمانه

پیاز متوسط : ۳ عدد

آب انار ترش : یک لیوان

نمک فلفل، زردچوبه،

روغن سرخ‌ کردنی و نعنا : به میزان لازم

طرز
تهیه : سبزی را با دقت پاک کرده و بشویید و بعد از این‌ که آب آن گرفته شد، خرد
کنید.
پیازها را هم خلالی کرده و درون روغن سرخ کنید تا طلایی شود.
نیمی از پیازها را بردارید و مقداری زردچوبه درون بقیه پیازها بریزید و کمی تفت دهید.
حالا روی پیازهای سرخ‌ شده آب بریزید.

برنج و عدس را که قبلا شسته‌اید درون آش ریخته و بگذارید تا بپزد.
پس از این‌ که برنج و عدس کاملا پخته شد، آب انار را درون ظرف بریزید و نمک و فلفل
را هم اضافه کنید و بگذارید تا نیم ساعت بجوشد و کاملا جا بیفتد.
آش آماده است؛ آن را در ظرف مناسبی بریزید و با مقداری نعنا داغ و پیاز داغ تزئینش کنید.
عصرانه پاییزی شما آماده است تا افراد خانواده ضمن میل‌ کردن آن، یک عصر دل‌ انگیز را در کنار هم
بگذراند.

آش عدس با برنج

آش عدس با برنج

بیشتر بدانید از خواص عدس در سلامت انسان

از همان دوران شروع کشاورزی، عدس کشت می‌شده و از آن زمان تاکنون به بخشی از رژیم غذایی‌مان تبدیل شده است. از فواید عدس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. تولید ماهیچه:
اندام‌ها و ماهیچه‌های ما برای رشد و ترمیم به پروتئین نیاز دارند. عدس، به‌ویژه عدس جوانه‌زده،
حاوی تمام اسید آمینه‌های ضروری است که بدن‌مان برای ساخت ماهیچه و عملکرد خوب بدن لازم دارد.

۲. کنترل دیابت:
در بررسی‌های محققان مشخص شده است که از میان تمام گروه‌های مختلف غذایی،
حبوبات بیش از همه، حاوی فیبر رژیمی هستند. عدس‌، مانند لوبیا و نخود، متعلق به
خانواده‌ی حبوبات است. فیبر رژیمی این مواد غذایی، مانند عدس به کنترل سطح
قند خون کمک می‌کند. همچنین فیبر رژیمی سرعت جذب غذا به‌وسیله خون را کند می‌کند و سطح قند خون را ثابت نگه ‌می‌دارد.

آش عدس با برنج

آش عدس با برنج

۳. بهبود گوارش:
ازآنجایی‌‌که عدس حاوی فیبر رژیمی فراوانی است، اگر به‌طور مرتب مصرف شود،
باعث بهبود وضعیت گوارش می‌شود. همچنین حرکت روده را راحت می‌کند و درنتیجه از یبوست می‌کاهد.

۴. سلامت قلب:
عدس، به‌دلیل اینکه حاوی مقدار ناچیزی چربی است، منبعی ایده‌آل از پروتئین است
که می‌توان آن را بدون نگرانی از چربی‌های اضافی، مصرف و سلامت قلب را تأمین
کرد. همچنین عدس حاوی منیزیم است که در بهبود ماهیچه‌های قلبی-عروقی مؤثر است و فشار خون را پایین می‌آورد.

منبع:جام جم / چطور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن