آشپزی

املت قارچ و نحوه ی تهیه آن

املت قارچ و نحوه ی تهیه آن آشپزی و شیرینی

ما در این مطلب برای شما عزیزان طرز تهیه املت قارچ بسیار خوشمزه را آموزش خواهیم داد

اگر طرفدار املت هستید ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریم
برای شما عزیزان طرز تهیه املت قارچ یک غذای بسیار آسان ، خوشمزه و
بسیار مقوی را برایتان به اشتراک خواهیم گذاشت تا انتهای این مطلب همراه
ما باشید

املت قارچ

املت قارچ مواد لازم املت قارچ برای ۲ نفر :
تخم مرغ ۳ عدد

گوجه فرنگی
۴ عدد متوسط

فلفل دلمه ای ۱ عدد

پیاز
۱ عدد متوسط

قارچ
۸ عدد متوسط

روغن
به مقدار لازم

نمک،فلفل،زردچوبه به مقدار لازم

زعفران
کمی

املت قارچ

املت قارچ

طرز تهیه املت قارچ :

ابتدا پیاز را با مقداری روغن سرخ می کنیم بعد
از اینکه پیاز کاملاً طلایی شد زردچوبه را به آن اضافه می کنیم.سپس فلفل دلمه ای را که نگینی خرد
کرده ایم به آن اضافه کرده و کمی تفت میدهیم.
گوجه ها را خرد یا رنده کرده و سپس به بقیه مواد اضافه میکنیم و کمی نمک و فلفل و
زعفران هم میریزیم باهم مخلوط کنید.

در این مرحله قارچها را که ورقه ورقه کرده ایم به بقیه مواد اضافه می کنیم اضافه کردن قارچ در
این مرحله این حسن را دارد که قارچ خیلی آب نمی اندازد و شکل ظاهری خود را از دست نمیدهد
و خیلی کوچک نمی شود.بعد از اضافه کردن قارچ میگذاریم تا آب مواد کاملاً تمام شود سپس تخم مرغها را
در آن شکسته و خوب به هم میزنیم بعد از اینکه تخم مرغها پخته شدند غذا آماده است.
نوش جان!!

بیشتر بدانید از خواص دارویی قارچ

قارچ و پروتئین ـ قارچ های خوراکی و مخصوصاً قارچ تازه حاوی مقادیر فراوان پروتئین مورد نیاز بدن
است که از این نظر میزان پروتئین آن حدود ۲ برابر پروتئین اغلب سبزیجات و سایر حبوبات می باشد.
پروتئین قارچ از لحاظ اسیدهای آمینه که همانا جزء اصلی پروتئین را تشکیل می دهد جزو غنی ترین
پروتئین ها محسوب می شوند و از لحاظ ارزش غذایی در حد فاصل پروتئین گوشت و پرتئین گیاهی
قرار دارد. از طرفی پروتئین قارچ به دلیل داشتن مقادیر فراوان آب و رطوبت نسبت به سبزیجات و
حبوبات بسیار مطبوع و قابل هضم است. به طوری که ۹۰ ـ ۷۰ درصد قابلیت هضم پذیری دارد.
به طور کلی ارزش بالای پروتئین قارچ و قابلیت هضم پذیری بالای آن باعث شده که مصرف آن
برای سالمندان و سالخوردگان بسیار توصیه گردد.

املت قارچ

املت قارچ

قارچ و دریافت کالری ـ همان طور که می دانید کربوهیدراتها یکی از مهم ترین منابع انرژی
برای بدن هستند. قارچ های خوراکی به علت داشتن ۲/۴ در صد کربو هیدرات قادرند به
طور میانگین ۱۰۰ کیلو ژول در ۱۰۰ گرم قارچ، انرژی تولید کنند که این میزان انرژی در نوع خود بسیار قابل توجه است.
قارچ و چربی ـ یکی از مهمترین ویژگی های قارچ که باعث شده متخصصین تغذیه آن را
بسیار توصیه کنند در صد کم چربی آن است. قارچ های خوراکی دارای درصد بسیار کمی از چربی هستند که این مقدار در حدود ۱% تا ۳% وزن تر آن می باشد.
لذا کسانی که از رژیم غذایی لاغری در برنامه غذایی شان استفاده می کنند می توانند از قارچ بهره ببرند و به هیچ وجه نگران بالا رفتن چربی خونشان نباشند.

ایران / rasekhoon

۲۰۲۱-۰۸-۲۸ / گردآوری:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *