آشپزی

املت گل ‌کلم یک غذای فوری و خوشمزه

املت گل ‌کلم یک غذای فوری و خوشمزه آشپزی و شیرینی

ما در این مطلب طرز تهیه املت گل ‌كلم یک غذای فوری و خوشمزه را برایتان به اشتراک خواهیم گذاشت

ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریم یک عصرانه بسیار خوشمزه با گل کلم را برایتان
به اشتراک بگذاریم ، املت گل ‌کلم یک غذای بسیار راحت و خوشمزه ای است که می توانید
به راحتی درست کنید و با نان نوش جان کنید این غذا به دلیل وجود گل کلم بسیار مغذی است

املت گل ‌کلم

مواد لازم:

گل‌کلم یک عدد

تخم‌مرغ چهار عدد

آرد یک قاشق مرباخوری

پیاز یک عدد

فلفل، نمک و زردچوبه به
میزان لازم

جعفری خرد شده یک قاشق غذاخوری

املت گل ‌کلم املت گل ‌کلم طرز تهیه گل‌های کوچک کلم را
کنده و آنها را بشویید و برای مدت پنج دقیقه در آب بپزید؛ سپس تخم‌مرغ و پیاز خرد شده، نمک،
فلفل و آرد را مخلوط کرده و خوب هم بزنید و با مقداری روغن در تابه سرخ کنید (اگر با
کره سرخ کنید بسیار خوش‌طعم‌تر خواهد شد). سپس در ظرف ریخته و جعفری‌های خرد شده را روی آن ریخته و
سرو می‌کنیم.

املت گل ‌کلم

املت گل ‌کلم

بیشتر بدانید از خواص گل کلم

مواد مغذی فراوان
گل کلم سرشار از مواد مغذی است و علی‌رغم ویتامین بالا کالری خیلی کمی دارد. به‌عبارتی، گل کلم تقریبا دارای تمامی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. مواد مغذی موجود در ۱ پیمانه یا ۱۲۸ گرم گل کلم خام عبارت‌اند از:

۲۵ کالری؛
۳ گرم فیبر؛
۷۷ درصد از شاخص RDI (شاخص مقدار مصرف توصیه‌‌شده‌ی روزانه‌) ویتامین C؛
۲۰ درصد از شاخص RDI ویتامین K؛
۱۱ درصد از شاخص RDI ویتامین B6؛
۱۴ درصد از شاخص RDI فولات؛
۷ درصد از شاخص RDI پانتوتِنیک اسید؛
۹ درصد از شاخص RDI پتاسیم؛
۸ درصد از شاخص RDI منگنز؛
۴ درصد از شاخص RDI منیزیم؛
۴ درصد از شاخص RDI فسفر.

املت گل ‌کلم

۲. سرشار از فیبر

گل کلم حاوی فیبر بالاست و از همین‌رو به سلامتی عمومی بدن کمک می‌کند. در هر پیمانه گل کلم ۳ گرم فیبر وجود دارد که یعنی ۱۰ درصد نیاز روزانه‌ی بدن. فیبر منبع تغذیه‌ی باکتری‌های مفید روده است و از این‌جهت به کاهش التهاب و تقویت سلامت گوارشی کمک می‌کند. مصرف فیبر کافی همچنین در پیشگیری از بیماری‌های گوارشی مانند یبوست، دیورتیکولیت (بیماری مربوط به روده) و بیماری التهابی روده مؤثر است. براساس مطالعات انجام‌شده، رژیم‌های غذایی حاوی سبزیجات پرفیبر مانند گل کلم موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مختلفی ازجمله بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت می‌شوند. به‌علاوه، فیبر به‌دلیل ایجاد احساس سیری و کاهش کلی کالری مصرفی در پیشگیری از چاقی نیز نقش بسزایی دارد.

http://groohashpazi.blogfa.com/

۲۰۲۱-۱۰-۲۱ / گردآوری:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن