آشپزی

تاکوی بوقلمون یک غذای مکزیکی عالی با نان تورتیلا

ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریم برای شما عزیزان طرز تهیه
یک غذای بسیار خوشمزه با گوشت بوقلمون را آموزش دهیم ، تاکوی بوقلمون یک
غذای مکزیکی بسیار خوشمزه است که با نان تورتیلا درست می شود تا انتهای این
مطلب همراه ما باشید

تاکوی بوقلمون

تاکو یک غذای مکزیکی است که با نان تورتیلا درست می شود، اما شما می توانید از نان های دو
لایه لبنانی یا نان پیتا که در سوپرمارکت ها موجود هست نیز برای تهیه این غذا استفاده کنید.

مواد لازم (۴ تا ۶ نفر)

۸ عدد نان تورتیلای متوسط (نان پیتا)

۱ عدد گوجه فرنگی خرد شده

۱ پیمانه کاهوی خرد شده

نصف یک عدد پیاز سفید
خرد شده

۴۵۰ گرم گوشت چرخ کرده بوقلمون

اسپری روغن۱ قاشق چایخوری

نمک۲ قاشق غذاخوری

آب ۱ پیمانه

پنیر چدار رنده شده

ادویه تاکو
¼
قاشق چایخوری

پودر سیر¼ قاشق چایخوری

فلفل کاین¼ قاشق چایخوری

پاپریکا نصف قاشق چایخوری

زیره سبز نصف قاشق چایخوری

نمک نصف قاشق چایخوری

پودر چیلی

تاکوی بوقلمون

تاکوی بوقلمون

طرز تهیه

مواد ادویه تاکو را در یک کاسه با یکدیگر مخلوط کنید.کف تابه بزرگی را باروغن چرب کنید.
آن را روی حرارت متوسط قرار دهید.
گوشت چرخ کرده بوقلمون را درون تابه ریخته و نمک اضافه کنید.
آن ها را به مدت ۵ دقیقه تفت دهید.ادویه و آب را اضافه کرده و هم بزنید.گوشت را روی نان
تورتیلا بریزید و به ترتیب، گوجه فرنگی، پیاز، کاهو و پنیر را اضافه کنید.آن ها را لقمه کرده و
با سس دلخواه خود سرو نمائید.

بیشتر بدانید از خواص گوشت بوقلمون

مقدار تریپتوفان موجود در گوشت بوقلمون نه‌تنها باعث خواب‌آلودگی نمی‌شود بلکه می‌تواند باعث سرزندگی بیشتر شود!

میل کردن غذاهایی مانند گوشت بوقلمون با مقدار پروتئین بالا باعث تقویت احساس سیری در افراد می‌شود و بنابراین فرد برای مدت بیشتری احساس سیری می‌کند.

جذب پروتئین کافی به حفظ ماهیچه‌ها و ثبات سطح انسولین در بدن کمک می‌کند.
به یاد داشته باشید که پروتئین را می‌توانید از انواع گوشت دریافت ‌کنید و بدن انسان
در هر وعده امکان جذب مقدار معینی پروتئین را دارد. بنابراین منبع پروتئین سالم و کم‌چرب
را در وعده‌های غذایی مختلف داشته باشید تا بدن‌تان بتواند در وعده‌های مختلف پروتئین
جذب کند. می‌توانید پروتئین را از منابع دیگری مانند آجیل، ماهی، لبنیات، سویا و حبوبات دریافت کنید.

تاکوی بوقلمون

تاکوی بوقلمون

چون بیشتر چربی بوقلمون در پوست آن است، خیلی ساده با جداکردن آن می‌توانید خوارکی سالم‌تر و کم‌چرب‌تر داشته باشید.

تریپتوفان موجود در بوقلمون ممکن است به افزایش سطح سروتونین در بدن کمک کند که نتیجه‌ی آن هشیاری و سرزندگی بیشتری است. هرچند مقدار آن کم است اما چنین تأثیری به‌همراه دارد.

سینه‌ی بوقلمون نسبت به دیگر قسمت‌ها چربی و کالری کمتری دارد. این‌طور نیست که غذایی که با بوقلمون تهیه شده باشد، سالم‌تر باشد. به‌طور مثال همبرگر بوقلمون ممکن است به‌اندازه‌ی همبرگر گوشت گاو چربی اشباع داشته باشد؛ بستگی به این دارد که چقدر گوشت تیره‌ی بوقلمون در تهیه‌ی خوراک به‌کار رفته باشد.

همیشه مواد غذایی را از نظر اندازه‌ی چربی و مقدار گوشت کم‌چرب بررسی، محصولات مختلف را مقایسه و سالم‌ترین را انتخاب کنید.

روزیاتو / چطور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *