آشپزی

تهیه کوکوی کدو سبز و پنیر

ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریم برای شما عزیزان
طرز تهیه کوکوی کدو سبز و پنیر را به اشتراک بگذاریم کدو سبز دارای خواص
بیشمار ومتعددی است ما برای شما عزیزان قصد داریم نکات مهم در درست
کردن این غذای بسیار خوشمزه را به اشتراک بگذاریم

کوکوی کدو سبز و پنیر

مواد لازم برای برای ۴ تا ۶ نفر :
کدوسبز ۳ عدد بزرگ

پیاز درشت خرد شده ۱ عدد

سیر رنده شده ۳ حبه

تخم مرغ ۳ عدد

آرد
۳ قاشق غذاخوری

پنیرسفید رنده شده ۲۲۵ گرم

جعفری، نعنا، و شوید خرد شده ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری

فلفل
قرمز یک قاشق چایخوری نمک و فلفل سیاه به اندازه لازم

روغن برای سرخ کردن به اندازه لازم

طرز تهیه :
۱٫

کدو ها را با پوست رنده می کنیم .
کمی روی آنها نمک می پاشیم و می گذاریم بماند تا آب اضافی آن خارج شود( با دست فشار می
دهیم ).
روغن مایع مخصوص سرخ کردنی را در ماهی تابه ریخته و سیر، پیاز و کدو را تفت می دهیم
تا کمی نرم شوند.در کاسه ای تخم مرغ ها را هم زده و به آن آرد اضافه می کنیم.
سپس پنیر، سبزیجات خرد شده، فلفل قرمز ، نمک و فلفل سیاه را به آن می افزاییم .
پس از آن کدو ، پیاز و سیر تفت داده را اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم.

۲- روغن را در ماهی تابه می ریزیم و سپس با قاشق از مواد کوکوبرداشته و در روغن سرخ می
کنیم تا طلایی شوند.
سپس کوکوی آماده شده را در صافی می گذاریم تا روغن اضافی آن خارج شود.

کوکوی کدو سبز و پنیر

کوکوی کدو سبز و پنیر

بیشتر بدانید از خواص کدو سبز

کدو سبز یک نوع میوه پرخاصیت است که قبل از اینکه به طور کامل برسد و بالغ شود، برداشت می‌شود.
ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در کدو سبز، آن را به یک ماده غذایی مفید برای بدن تبدیل کرده است.

محافظ از سلول‌ها

مصرف یک پیمانه کدو سبز حدود ۲۴٪ از نیازهای روزانه شما به ویتامین C را تأمین می‌کند.
ویتامین ث یک ویتامین محلول در آب است که در تقویت سیستم ایمنی، ترمیم سلول‌ها و کند کردن روند افزایش سن نقش مهمی ایفا می‌کند.

به عنوان یک آنتی اکسیدان، اعتقاد بر این است که ویتامین C از استرس اکسیداتیو
(عدم‌ تعادل بین رادیکال‌های آزاد و آنتی اکسیدان‌ها در بدن) ناشی از قرار گرفتن
در معرض رادیکال‌های آزاد در محیط (مانند دود سیگار) یا رادیکال‌های آزاد ساخته
شده در بدن، جلوگیری می‌کند. کارشناسان توصیه می‌کنند به جای مصرف مکمل آنتی اکسیدان، آن را از غذاهایی مانند میوه‌ها و سبزیجات دریافت کنیم.

کوکوی کدو سبز و پنیر

کوکوی کدو سبز و پنیر

خواص کدو

جلوگیری از سرطان
برخی تحقیقات حاکی از آن است که رژیم‌های غذایی که میوه و سبزیجات بیشتری را شامل می‌شوند با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها همراه هستند که مهم‌ترین آن‌ها شامل سرطان ریه، سینه، روده بزرگ، معده، دهان، حنجره یا حلق و مری می‌باشند. براساس آمار موسسه ملی بهداشت، برخی مطالعات حاکی از آن است که ویتامین ث به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی، می‌تواند در جلوگیری از سرطان موثر باشد. اما این سازمان همچنین خاطرنشان می‌کند که شواهد بیشتری برای درک کامل این مزیت بالقوه لازم است.

سلامت پوست
ویتامین ث موجود در کدو سبز همچنین به تولید کلاژن، پروتئین اصلی سازنده پوست شما، کمک می‌کند. ویتامین C همچنین می‌تواند در محافظت از پوست در برابر چین و چروک یا اشعه ماوراء بنفش، موثر عمل کند.

شاید به این مطلب هم علاقه مند باشید: ماده غذایی مفید برای سلامت پوست
کاهش علایم سندرم پیش از قاعدگی
طبق برخی مطالعات، ویتامین ب ۶ موجود در کدو سبز می‌تواند به کاهش علایم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) کمک کند. اما تحقیقات محدود است. به گفته محققان شواهد بیشتری لازم است تا تاثیر ویتامین ب ۶ بر PMS‌ مورد تایید کامل قرار بگیرد.

اکا / snapp

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *