آشپزی

خوراک بامیه (مقوی اما رژیمی)

خوراک بامیه یکی از انواع خوراک ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و فاقد گوشت
می باشد و می توانید به راحتی برای شام یا نهار سرو نمایید با ما در پرشین وی همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه ی خوراک بامیه

بامیه نیم کیلو

گوجه فرنگی خورد شده ۲۵۰ گرم

سیب زمینی نگینی شده ۱عدد

فلفل دلمه ای خورد شده ۱عدد

نمک، فلفل قرمز و ادویه جات به مقدار لازم

روغن زیتون به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک بامیه :

مواد را آماده کنید، ته بامیه ها را بهصورتی که سوراخ نشود بگیرید، بعد آنها را با آب و نمک به مدت
۳۰ دقیقه بجوشانید و از یک صافی رد کنید و در یک ماهی تابه بدون روغن تفت دهید.سیب زمینی ها
را با کمی روغن زیتون در یک قابلمه تفت دهید و سپس گوجه و فلفل دلمه ایها را به آن اضافه کرده
با یک لیوان آب به مدت ۱۵ دقیقه بپزید و سپس بامیه ها رانیزبیفزایید و بگذارید ۱۵ دقیقه ی دیگر
با هم بپزند تا جا بیفتند، سپس با روغن زیتون میل نمایید.

بررسی خواص ، فواید و ارزش غذایی گوجه فرنگی

زمانی که به سراغ گوجه فرنگی می روید نمی دانید که آن را در طبقه میوه ها و یا دسته سبزیجات
مصرف کنید مهم نیست مهم این است که گوجه فرنگی یک منبع غنی است که همه باید از آن
استفاده کنند. متخصصان تغذیه گوجه فرنگی را با نام غذای وظیفه شناس می شناسند که بدون
طی کردن مراحل آماده سازی پخت عملی ماورای تغذیه ای را انجام میدهد چرا که گوجه فرنگی
از بیماری ها پیشگیری می کند و فاکتورهای سلامت را به تمام نقاط بدن ارسال می کند.

محتوای گوجه حدود ۹۵٪ آب بوده و ۵٪ باقیمانده را کربوهیدرات و فیبر تشکیل می دهد. گوجه ها
حاوی مقدار خوبی ویتامین های آ، ث، کا و خانواده ویتامین های ب است. مواد معدنی همچون
پتاسیم، منگنز، منیزیم، مس و فسفر در گوجه فرنگی نیز وجود دارند. این گیاه حاوی فیبر و پروتئین
و مقداری ترکیبات ارگانیک مانند لیکوپن است که به شدت برای سلامتی ما مفید می باشد.

خوراک بامیه خوراک بامیه

گوجه

گوجه ها سرشار از ویتامین ث و دیگر آنتی اکسیدان هایی هستند که بر علیه رادیکال های آزاد
مضر در بدن ما که باع۲ ایجاد سرطان می شوند، مبارزه می کنند. گوجه ها حاوی پلی فنول هستند
که یک ترکیب گیاهی و موثر در جلوگیری سرطان پروستات می باشد. بتاکاروتن موجود در گوجه ها
همچنین خواص ضد سرطانی نیز دارند. براساس تحقیقات و مطالعات دکتر جان اردمن مواد موجود
در گوجه فرنگی با ایجاد حفاظت اپیدمیلوجیکال درصد ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد.

گوجه برای مقابله با تاثیرات بد استعمال دخانیات:
مصرف دخانیات می تواند منجر به سرطان ریه شود. وجود گوجه در رژیم غذایی شما به ممانعت از
این بیماری خطرناک با توجه محتوای فراوان ویتامین آ، کمک می کند. نیتروسامین ها عمده مواد
سرطان زا در سیگار ها هستند. کوماریک اسید و کلروژنیک اسید موجود در گوجه فرنگی، به خنثی
سازی تاثیرات آسیب زای این مواد سرطان زا کمک می کند.

خواص گوجهخواص گوجه

گوجه برای مراقبت از قلب:

مصرف گوجه با توجه به محتوای فیبری، کولین، ویتامین ث و پتاسیم آن، برای قلب شما بسیار
خوب است. تثبیت مقدار بالای پتاسیم نسبت به مقدار سدیم یک مانع کلیدی برای جلوگیری از
بروز بیماری های قلبی است. محتوای فیبری این گیاه سطح هموسیستئین را در خون تنظیم
می کند. وجود زیاد این ماده می تواند منجر به ریسک های بالاتری از حملات و سکته های
قلبی شود. مصرف منظم گوجه به کاهش تری گلیسیرید و کلسترول بد در بدن کمک کرده و
در نتیجه ما را در مقابل بیماری های قلبی عروقی مصون می دارد.

کانون سلامت  – دکتر کرمانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *