آشپزی

خورش قورمه سبزی رژیمی

قرمه سبزی یکی از غداهای بسیار محبوب ایرانی است که کمتر کسی را می توانید
بیابید که آن را دویت نداشته باشد ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریم برای شما
عزیزان طرز تهیه قورمه سبزی رژیمی و راز های خوشمزه شدن قرمه سبزی را برایتان
به اشتراک خواهیم گذاشت

قورمه سبزی رژیمی

مواد لازم: سبزی (تره گشنیز جعفری)= یک کیلو

لوبیا چیتی= یک سوم سبزی

فلفل تند و شیرین تازه =از هر
کدام سه تا چهار عدد(بسته به سلیقه)

رب گوجه= دو قاشق غذا خوری

عصاره مرغ یا گوشت= یک یا دو
عدد

گوجه متوسط =سه عدد

نمک= کمی زعفران و زرد چوبه=

مقداری آبغوره=

نصف استکان لیمو عمانی=

قورمه سبزی رژیمی

قورمه سبزی رژیمی

مقداری طرز تهیه: لوبیا
را یک روز قبل خیسانده و بعد با مقدار خیلی کمی نمک و پودر فلفل و زردچوبه در آب بپزید
تا حدی که زیاد پخته نشود یه مقدار کمی خام باشد.
در یک قابلمه دیگر ابتدا سبزی را مقداری ته قابلمه ریخته و رویش لوبیا ها را اضافه کنید و این
عمل را تا تمام شدن سبزی و لوبیا ادامه دهید ( شمامی توانید در میان هر لایه مقداری نمک نیز
اضافه کنید ) به اندازه نصف استکان اب در ظرف بریزد و بر روی شعله متوسط قرار دهید و حدود
۱۵ تا ۲۰ دقیقه بگذارید تا بپزد در هنگام پخت قابلمه را تکان دهید تا لوبیا و سبزی به طور
کامل با هم مخلوط شوند .

طرز تهیه سس ( مقدار این سس برای کل مواد بالا هست اگر شما میخواهید مقدار کمی از آن را
استفاده کنید مقدار مواد سس را هم کاهش دهید): گوجه و فلفل سبزها را خرد کنید و خورش لوبیا را
به آن اضافه کرده در یک لیوان رب و عصاره مرغ یا گوشت و زعفران و آب را مخلوط کرده
و روی خورش بریزید به مقدار دلخواه لیمو عمانی به خورش اضافه کرده و با شعله ملایم بگذارید تا مواد
جا بیفته بعد از بیست تا یک ربع خورش آماده است.

قورمه سبزی رژیمی

قورمه سبزی رژیمی

چند نکته درباره این غذا: شما میتوانید خورش را بدون زدن سس درست کرده و در فریزر نگهداری کنید و
هر وقت خواستین سس را بهش اضافه کنید .
این غذا کاملا رژیمی و سالم بوده بدون روغن درست میشه و خیلی هم خوشمزه هست.
حتما اول سبزی هارو بشویید و بعد خرد کنید تا مقداری زیادی از ویتامینهای سبزی حفظ شود..

بیشتر بدانید از راز سیاه شدن قورمه سبزی

سبزی خورشت را باید با روغن نسبتا زیاد و با حرارت متوسط، خیلی تفت دهید. در حدی که رنگ سبزی کاملا قهوه‌ای شود.

برای ۳۰۰ گرم گوشت، به خورشت در حد یک قاشق غذاخوری رب گوجه اضافه کنید. یا اصلا رب گوجه نزنید.

 

ادویه قورمه سبزی
برای قورمه سبزی می‌توانید از ادویه‌هایی همچون زردچوبه، فلفل سیاه، زیره، دارچین،
تخم گشنیز استفاده کنید، اما مهم ترین ادویه خورشت قورمه سبزی زردچوبه و فلفل
سیاه است. استفاده از تخم شنبلیه هم برای عطر دادن به خورشت سبزی خیلی
موثر است که می‌توانید آن را آسیاب کنید و تفت دهید و در خورشت از آن استفاده
کنید یا یک قاشق چای خوری شنبلیه خشک شده را مانند نعناع داغ تفت بدید و در خورشت بریزید.

ashpazonline.com / deltapayam

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *