آشپزی

خورش نعنا جعفری با گوجه سبز

در فصل بهار شما می‌توانید با گوجه‌سبز غذایی خوشمزه برای افراد خانواده بپزید. خورش نعنا جعفری با گوجه سبز یک غذای بسیار خوشمزه ای میباشد . با ما در
پرشین وی همراه باشید .

مواد لازم خورش نعنا

گوشت خورشتی ۳۵۰ گرم

ـ نعنا و جعفری یک کیلو

ـ گوجه سبز ۳۰۰ گرم

ـ نمک، فلفل و روغن سرخ‌کردنی به میزان لازم.

طرز تهیه خورش نعنا :

سبزی‌ها را تمیز پاک کرده و بشوئید و بعد از خشک شدن خرد کنید.حالا در ظرفی روغن ریخته،
وسبزی را درون آن سرخ کنید.بعد از این‌که سبزی‌ها سرخ شد، مقداری آب درون آن ریخته،
و گوشت‌های خورشتی را به همراه نمک و فلفلو گوجه سبز به خورشت اضافه کنید و بگذارید،
تا آرام بجوشد تا گوشت خورشت بپزد. غذای شما آماده است.

خورش نعنا

خورش نعنا

فواید گوجه سبز

گوجه سبز در همه قاره‌ها به جز قطب جنوب در حال رشد است. تاکنون حدود ۲۰۰۰ نوع از آن ،
شناخته شده است و در این مقاله فواید و مضرات گوجه سبز را برای سلامتی مردان و زنان ،
معرفی می‌کنیم.

گوجه سبزها صدها سال قدمت دارند. میوه مخصوص آن به اندازه متوسط، مدور، به رنگ زرد و زرد،
مایل به سبز است، در مناطق آفتابی، کمی خال خال است، با طعمی ترش، لطیف و معطر. این،
ماده به طرز شگفت انگیزی تازه و مناسب برای فرآوری به عنوان کمپوت، مربا و به عنوان گوجه ،
سبزهای خمیری (لواشک) است.

گوجه سبز میوه‌ای خوشمزه و گوارا است اما از نظر مواد مغذی خیلی غنی نیست و برای افرادی،
که روده ضعیف دارند مناسب نیست. گوجه سبز برای بیماران دیابتی و دارای رژیم غذایی فقط با ،
مصرف متوسط توصیه می‌شود. محتوای آب میوه ۸۴ تا ۸۸درصد است که مقدار قابل توجهی،
چربی و پروتئین دارد.

غنی از ویتامین نیست اما بسیار غنی از فیبرهای غذایی است

همانطور که اشاره کردیم گوجه سبز بمب ویتامین نیست. این ماده فقط حاوی ۶ میلی گرم ،
در ۱۰۰ گرم ویتامین C است، اما فقط مقدار کمی ویتامین دیگر (B1 ، B2 ، a ، E ، نیاسین ،
کاروتن) دارد. از جمله مواد معدنی آن می‌توان به پتاسیم، منیزیم، روی، فسفر و کلسیم،
اشاره کرد.

خواص گوجه سبز

خواص گوجه سبز

خواص گوجه سبزهای خشک

گوجه سبزهای خشک به خصوص از نظر پتاسیم غنی هستند (۸۲۰میلی گرم در ۱۰۰گرم).
اگر می‌خواهید یک ماده سالم داشته باشید آنها میان وعده‌های مناسبی هستند. کوئرستین،
و آنتوسیانین ها که رنگ میوه را تشکیل می‌دهند، در مقدار کمتری فلاونوئید وجود دارد. تحقیقات ،
بر روی اثر پیشگیرانه فلاونوئیدها از جمله کوئرستین و آنتوسیانین متمرکز شده‌است.

کوئرستین و آنتوسیانین موجود در گوجه سبز همراه با سایر ترکیبات مفید در رژیم غذایی ما ،
می‌تواند اثرات آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی و ضد توموری داشته باشد. موارد بیشتری هم ،
وجود دارد! مزیت اصلی گوجه سبزها محتوای بالای فیبر در رژیم غذایی آن است (۵٫۷گرم،
در ۱۰۰گرم ؛ گوجه سبزخشک ۱۷٫۸گرم در ۱۰۰گرم) که از آن به عنوان یک درمان خوب،
برای یبوست یاد می‌شود. برای این منظور، موثرترین راه مصرف گوجه سبز خشک، آب میوه،
است. میوه خشک باید یک روز قبل خیسانده شود و آب آن صبح ناشتا میل شود.

در دمای اتاق ، آلوها کمی بعد رسیده می‌شوند ، پژمرده می‌شوند ، بنابراین در یخچال نگهداری،
کنید که برای ۲-۳ هفته دوام داشته باشد. میوه‌های گوجه سبز ، خام هستند ، اما به صورت،
مارمالاد ، مربا ، گوجه سبزخشک ، کیک و پیراشکی و همچنین ماده اولیه کلاسیک کنیا تبدیل ،
می‌شوند. به طور فزاینده‌ای ، گوجه سبزخشک در کنار گوشت سرو می‌شود یا به همراه گوشت ،
سرخ می‌شود.

جام جم  – اقتصاد انلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *