آشپزی

سالاد سیب زمینی با سس ماست

سالاد سیب زمینی با سس یکی از سالادهای فوری و بسیار خوشمزه ایرانی است ،
که می توانید از آن به عنوان یک غذای سبک برای شام قرا دهید با ما در پرشین وی همراه باشید .

مواد لازم سالاد سیب زمینی با سس:

سیب زمینی= ۴ عدد آبپز

نخود فرنگی پخته یا کنسرو= ۱ پیمانه

ماست کم چرب= ۱ پیمانه

نمک و آبلیمو= کمی

روغن زیتون =درصورت تمایل

برگ نعناء تازه ساطوری شده =مقداری برگ کاهو جهت تزئین

طرز تهیه سالاد سیب زمینی با سس:

ابتدا سیب زمینی های آبپز شده را پوست گرفته و در یک ظرف له یارنده می کنیم بطوری که بصورت پوره،
خمیر شکلی دربیاید سپس از این سیب زمینی پوره شده گلوله ای بهاندازه یک گردو برداشته و در دست،
کمی گود کرده و درون آن چندتا نخودفرنگی میگذاریم و دوباره أن را گرد میکنیم و کنار میگذاریم.

سالاد سیب زمینی با سس

سالاد سیب زمینی با سس

بقیه سیب زمینی و نخودفرنگی ها را نیز بهمین ترتیب آماده میکنیم.بعد درون یک ظرف گود سیب زمینی های،
آماده شده را با سس و ا گر از نخودفرنگی ها اضافهمانده مخلوط و اجازه میدهیم درون سس مانده و سس،
بخورد آن برود.سپس یک ظرف تخت که کمی لبه داشته باشد انتخاب میکنیم بر گهای کاهو را روی آن چیده ،
و گلوله های سیب زمینی را که خوب سس بخورد أنها رفته را روی بر گهای کاهو می چینیم و سس اضافه،
آنرا روی سالاد میریزیم و با بر گ نعناء تزئین میکنیم.

طرز تهیه سس ماست : ابتدا درون ظرف ماست کم چرب را ریخته و روغن زیتون و آبلیمو و نمک،
را اضافه کرده و خوب مخلوط و نعناء ساطوری شده را نیز با مابقی مواد مخلوط و کنار می گذاریم.

خواص باورنکردنی نخود فرنگی

این گیاه بسیار مغذی بوده و دارای میزان قابل توجهی فیبر و آنتی اکسیدان است. تحقیقات مختلف ارتباط میان
مصرف نخود فرنگی و حفاظت از بدن در برابر بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و سرطان را اثبات کرده است.

از سوی دیگر، برخی از افراد به دلیل آنچه خاصیت مضر نخود فرنگی می‌خوانند از مصرف آن اجتناب می‌کنند.
این خاصیت می‌تواند منجر به نفخ شکم شود. با این حال، متخصصان تغذیه بر خواص بی نظیر این گیاه برای ،
سلامت بدن تاکید دارند.

خواص نخودفرنگی

خواص نخودفرنگی

براساس اعلام مرکز اطلاعات غذایی آمریکا، نخود فرنگی جزو گیاهان کم کالری است. هر نیم فنجان ،
(معادل ۱۷۰ گرم) نخود فرنگی تنها ۶۲ کالری انرژی دارد که از این میان، ۷۰ درصد انرژی آن ناشی از ،
کربوهیدارت و باقی آن ناشی از پروتئین و میزان کمی چربی است.

همچنین نخود فرنگی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. مصرف نیم فنجان از این گیاه ۳۴ درصد نیاز،
روزانه بدن به ویتامین A، ۲۵ درصد ویتامین K، ۱۳ درصد ویتامین C، و ۱۵ درصد نیاز بدن به تیامین را تامین می‌کند.
همچنین فولات، منگنز، آهن و فسفر در نخود فرنگی وجود دارد.

متخصصان تغذیه می‌گویند نخود فرنگی یکی از بهترین منابع گیاهی پروتئین به ویژه برای افرادی است که رژیم ،
غذایی گیاهی دارند. مصرف پروتئین باعث می‌شود سطح هورمون‌هایی که باعث کاهش اشتها می‌شود،
افزایش یابد. پروتئین به همراه فیبر به هضم آرام غذا و احساس سیری بلند مدت کمک می‌کند. مصرف ،
مناسب فیبر و پروتئین به صورت همزمان باعث می‌شود فرد بتواند اشتهای خود را کنترل کرده و در خوردن،
غذا زیاده روی نکند.

هفت گنج  – تبیان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن