آشپزی

طرز تهیه‌ املت بادمجان

املت بادمجان با شیر یک غذای خوشمزه ای است که شاید تا به حال ان را امتحان نکرده باشید .
این  املت مغذی با طعمی متفاوت است . با ما در پرشین وی همراه باشید .

مواد لازم املت بادمجان با شیر

بادمجان قلمی و متوسط ۲ عدد

تخم مرغ ۲ عدد

شیر ۲ قاشق غذاخوری

سیر ۲ پر

نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه املت بادمجان با شیر

۱- بادمجان‌ها را پوست کرده وحلقه حلقه کنید، به آن نمک زده، همراه سیر خلال شده در روغن سرخ نمایید.
(اگر هنگام سرخ کردن کدو و بادمجان شعله کم باشد و در تابه را بگذارید بادمجان یا کدو در ضمن سرخ شدن،
کاملاً می‌پزد و روغن خود را پس می‌دهد). سپس به آن کمی زردچوبه بزنید.

۲- تخم مرغ‌ها را در ظرفی شکسته و با چنگال هم بزنید و به آن شیر و نمک و فلفل،
را بیفزایید و در تابه با روغن داغ بریزید و بلافاصله در تابه را بگذارید تا تخم مرغ خود را،
بگیرد و سرخ شود.

۳- بادمجان‌های حلقه شده را روی این تخم مرغ‌ها چیده و املت را لوله کنید.
یا املت را از وسط تا کرده، سپس با کفگیر آن را برداشته و در دیس بگذارید.

املت کدو عیناً مانند املت بادمجان است و با همان مقدار مواد لازم، فقط بجای بادمجان از کدو استفاده،
می‌کنیم.

املت بادمجان با شیر

املت بادمجان با شیر

آشنایی با خواص و مضرات بادمجان

بادمجان یا بادمجان فیبر و طیف وسیعی از مواد مغذی را تأمین می کند. این ویژگی سبزیجات کم کالری ،
در رژیم غذایی مدیترانه ای است.بسیاری از ما بیشتر با بادمجان هایی که بزرگ و بنفش تیره هستند آشنا هستیم،
اما شکل، اندازه و رنگ آنها از کوچک و مستطیلی تا بلند و نازک و از سایه های بنفش تا سفید یا سبز متفاوت است.

بادمجان علاوه بر ایجاد یک ترکیب منحصر به فرد و عطر و طعم ملایم به دستور العمل ها ، یک سری مزایای ،
بالقوه برای سلامتی به همراه دارد. در ادامه با انواع خواص بادمجان سیاه آشنا می شوید.

• غنی از بسیاری از مواد مغذی:
بادمجان ها یک ماده غذایی غنی از مواد مغذی هستند، به این معنی که حاوی مقدار کافی ویتامین،
مواد معدنی و فیبر در مقدار کمی کالری هستند.

• سرشار از آنتی اکسیدان است:
بادمجان ها علاوه بر داشتن انواع ویتامین ها و مواد معدنی، دارای تعداد زیادی آنتی اکسیدان هستند.
آنتی اکسیدان ها موادی هستند که از بدن در برابر آسیب های ناشی از مواد مضر معروف به رادیکال،
های آزاد محافظت می کنند.

خواص بادمجان

خواص بادمجان

فواید بادمجان

مطالعات نشان داده است که آنتی اکسیدان ها می توانند از بسیاری از بیماری های مزمن مانند بیماری،
های قلبی و سرطان جلوگیری کنند. بادمجان ها به ویژه سرشار از آنتوسیانین هستند، نوعی رنگدانه،
با خواص آنتی اکسیدانی که مسئول رنگ آنها است.

به طور خاص، آنتوسیانین موجود در بادمجان ها به نام نازونین بسیار مفید است. آزمایشات نشان داده است .
که در محافظت از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد مضر موثر است بادمجان از کم خونی جلوگیری می کند.

بادمجان ها که با مواد معدنی ضروری متعددی همراه هستند، منبع مهمی از آهن و مس هستند که هر دو،
برای سلامتی سلول های قرمز خون مهم هستند. کمبود آهن می تواند منجر به کم خونی شود که با سردرد،
ضعف عضلانی، خستگی و احساس ضعف عمومی مشخص می شود. خوردن غذاهایی که سرشار از آهن هستند،
مانند بادمجان ها می توانند به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل به مقابله با علائم کم خونی کمک کنند.

تبیان  – مجله سلامت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *