آشپزی

طرز تهیه اسموتی سیب و دارچین؛ مقوی و پرانرژی

ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریم برای شما عزیزان طرز تهیه یک
اسموتی بسیار مقوی را به اشتراک بگذاریم  اسموتی سیب و دارچین یکی
از اسموتی های بسیار خوشمزه است که می توانید در میهمانی ها و دورهمی ها
به راحتی درست کنید

اسموتی سیب و دارچین

همه ما می‌دانیم مصرف میوه‌جات برای سلامتی‌مان بسیار مفید است و روزانه باید میوه‌جات را در برنامه غذایی‌مان داشته باشیم.
پس بهتر است در طریقه مصرف میوه‌جات تنوع داشته باشیم؛همچنین آن‌ها را به‌صورت نوشیدنی هم مصرف کنیم.مواد لازم برای ۲ نفر
۲ عدد سیب

۱ عدد موز

۲ /۱ پیمانه ماست

۲ /۱ پیمانه شیر

۱ ق س پودر دارچین ۴
/۱ پیمانه بادام

اسموتی سیب و دارچین

اسموتی سیب و دارچین

طرز تهیه:
۱٫
ابتداسیب‌ها را بشویید و بعدازآن که پوستشان را گرفتید،آن‌هاخردکنید و سپس آب آن‌ها را بگیرید و کنار بگذارید.
همچنین شما می توانید بدون اینکه آب سیب ها را بگیرید آنها را در مخلوط کن بریزید.ولی برای اینکه اسموتی
یکدست تر شود بهتر است از آب سیب ها استفاده کنید.
حالا موز را هم پوست بگیرید و خردکنید سپس آن را هم کنار بگذارید.

۲٫
حالا موز، آب سیب،بادام،دارچین،شیر و ماست را داخل مخلوط‌کن بریزید و دستگاه را روشن کنید.
کمی صبر کنید تا مواد خوب باهم مخلوط شده و مایه نرم و یکدستی حاصل شود.اسموتی شما آماده است.

۳٫
اسموتی را اکنون داخل لیوان‌هایی که برای سرو کردن آماده کرده‌اید بریزید، در صورت تمایل آن‌ها را با مقداری
پودر دارچین تزیین کرده ، سرو کنید.

یه جور دیگه
– به جای بادام می توانید از هر مغزی که دوست دارید مثل پسته یا گردو استفاده کنید.

– در صورت تمایل برای تهیه این اسموتی می توانید از چند برگ نعنا استفاده کنید تا نوشیدنی تان عطر
و طعم دلچسب تری پیدا کند.

بیشتر بدانید از ارزش غذایی سیب

در ادامه ارزش غذایی یک عدد سیب خام متوسط با پوست‌ آورده شده است.

کالری: ۵۲

آب: ۸۶ درصد

پروتئین: ۰٫۳ گرم

کربوهیدرات: ۱۳٫۸ گرم

قند: ۱۰٫۴ گرم
فیبر: ۲٫۴ گرم
چربی: ۰٫۲ گرم

طرز تهیه اسموتی سیب و دارچین؛ مقوی و پرانرژی

اسموتی سیب و دارچین

نکاتی درباره‌ی فیبر و کربوهیدرات موجود در سیب

سیب بیشتر از کربوهیدرات و آب تشکیل شده است. این میوه سرشار از قندهایی مثل فروکتوز، ساکاروز و گلوکز است. سیب بر خلاف اینکه حاوی کربوهیدرات و قند زیادی است، شاخص گلیسمی (GI) پایینی دارد.

شاخص گلیسمی معیاری است که نشان می‌دهد چگونه مواد غذایی روی افزایش سطح قند خون تأثیر می‌گذارند. میوه‌ها معمولا به به دلیل اینکه حاوی فیبر زیاد و آنتی‌اکسیدان پلی‌فنول هستند، شاخص گلیسمی پایینی دارند.

همان‌طور که اشاره کردیم، سیب سرشار از فیبر است؛ به طوری که یک عدد (۱۰۰ گرم) سیب متوسط تقریبا ۴ گرم فیبر دارد و ۱۷ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به این ماده‌ی مغذی را برطرف می‌کند. سیب حاوی فیبر نامحلول و فیبر محلول به نام «پکتین» است.

فیبر محلول با خواص متعددی برای سلامتی بدن ارتباط دارد. علت این موضوع تا حدودی به‌ خاطر تغذیه‌ی باکتری‌های سالم در روده است. فیبر چون به ایجاد احساس سیری کمک می‌کند، ممکن است در کاهش وزن، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و پایین آوردن سطح قند خون مفید باشد.

ویتامین‌ها و مواد معدنی سیب
سیب یک میوه‌ی بسیار مقوی است که ویتامین‌ها و مواد معدنی متنوعی مثل مس‌، ویتامین A و منگنز دارد.
سیب یک میوه‌ی بسیار مفید است که ویتامین‌ها و مواد معدنی متنوعی دارد. معمولا پرتقال را منبع غنی ویتامین C می‌دانیم، اما سیب هم معمولا منبع خوبی از این ویتامین به شمار می‌رود. ویتامین C که اسید آسکوربیک هم نامیده می‌شود، یک آنتی‌اکسیدان رایج در میوه‌ها است. این ویتامین‌ عملکردهای مهمی در بدن را انجام می‌دهد.

ماده‌ی معدنی اصلی سیب، پتاسیم است که زمانی که به مقدار زیاد مصرف شود، ممکن است سلامت قلب را بهبود ببخشد. از جمله دیگر مواد مغذی سیب می‌توانیم ویتامین K، مس، منگنز، ویتامین‌های A، E، B1، B2 و B6 را نام ببریم.

مجله آشپزی / digikala

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *