آشپزی

طرز تهیه املت در فر (غذای خوشمزه و راحت)

املت را می توان به عنوان فست فود ترین غذا در دنیا نام برد. با این حال این غذا را برخی افراد این غذا را به اشکال مختلف تهیه می کنند و اضافه کردن مواد مختلف می تواند نیمروی ساده را به یک ترکیب فوق العاده از سبزیجات برساند که عطر طعم فوق العاده ای به همراه دارد. طرز تهیه املت در فر  را در پرشین وی بخوانید.

مواد لازم جهت تهیه املت در فر برای ۳ نفر :

تخم مرغ ۴ عدد

فلفل دلمه رنگی از هر رنگ

یک قاشق غذا خوری سوسیس حلقه ای خرد شده

۲ عدد پیازچه خرد شده

۱ عدد سیر ریز خرد شده

خیلی کم گوجه فرنگی خرد شده ۱ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق چای خوری

زردچوبه به میزان لازم

فلفل سیاه و نمک به میزان لازم

زعفران آب کرده غلیظ ۱ قاشق چای خوری

املت در فر

املت در فر

طرز تهیه املت در فر :

سبزیجات را با کمى کره وروغن زیتون زرد چوبه و رب گوجه یک تفت
کم میدهیم.سوسیس را تفت میدهیم.
تخم مرغ را با زعفران ونمک کمى هم میزنیم.

در یک ظرف همهء مواد رو مخلوط میکنیم.
ظرف مناسب فر را کمى با کره چرب میکنیم.

مخلوطمان را داخل قالب ریخته و در فر داغ ۲۰۰ درجه سانتى گراد با پوشش قرار میدهیم.

چند سوراخ روى پوششمان ایجاد میکنیم ( اگر از فویل استفاده میکنید ) من یک بشقاب مناسب روى ظرفم قرار
دادم که کمى از اطراف بخار غذا بیرون مى آمد…

املت در فر

املت در فر

املت در فر بعد از یک ربع…
پوشش آن را برداشته و کمى هم بدون پوشش در فر قرار میدهیم ( در این زمان در صورت دلخواه
کمى پنیر پیتزا روى املت بریزید ) دیگه کم کم آماده خوردن است …

فلفل دلمه‌ای در طب سنتی

پوست زیبا:

فلفل دلمه‌ای حاوی مقدار زیادی ویتامین E است که به شما کمک می‌کند تا پوست شاداب و جوان به نظر برسد و مو‌ها نیز قوی و سرزنده باشند.

کلسترول را کاهش می‌دهد:

اگرچه فلفل دلمه‌ای حاوی کپسایسین کمتری نسبت به فلفل‌های دیگر است، اما مقداری نیز دارند و این خبر خوبی برای کسانی است که کلسترول بالا دارند، زیرا کپسایسین ماده مغذی است که سطح کلسترول بد را در سیستم شما کاهش می‌دهد.

به کاهش درد کمک می‌کند:

فلفل دلمه‌ای به چند روش درد مزمن را تسکین می‌دهد. ویتامین C و ویتامین K که هر دو در فلفل دلمه‌ای یافت می‌شوند، دارای خواص ضد التهابی هستند که تورم را کاهش می‌دهد و از پوکی استخوان محافظت می‌کند. کپسایسین همچنین درد مزمن را تسکین می‌دهد.

سلامتی قلب:

خواص ضد التهابی موجود در فلفل دلمه‌ای همچنین التهاب عروق را کاهش می‌دهد. این بدان معنی است که فلفل دلمه‌ای به جلوگیری از بیماری‌های قلبی و دیابت کمک می‌کند.

پیشگیری از کم خونی:

فلفل دلمه‌ای نه تنها منبع مناسبی از آهن است، بلکه از نظر ویتامین C فوق العاده غنی است که باعث افزایش جذب آهن از روده می‌شود.

بریونی ـ برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *