آشپزی

طرز تهیه انواع ساندویچ سبزیجات با ایده های بی نهایت عالی

ساندویچ ها در شکل ها و سایزهای مختلفی هستند و برای تهیه آنها انتخاب های بی نهایتی در مقابل شما وجود دارد. در این مطلب با یک راهنمای جالب درباره اصول اصلی در طرز تهیه انواع ساندویچ سبزیجات به شکل های مختلف آشنا می شوید که مطمئنا از آنها ایده های متعددی برای تهیه ساندویچ سفارشی و دلخواه خود به دست خواهید آورد.

طرز تهیه انواع ساندویچ

از ساندویچ سالاد تن ماهی گرفته تا ساندویچ پنیر و هر ساندویچ دیگری باشد می توانید هر زمان از آن ها لذت ببرید. به گزارش پرشین وی یکی از نکات محبوب درباره ساندویچ این است که می توانید آن را با سبزیجات کرانچی مثل خیار و یا سبزیجات برگ سبز مثل کاهو و کلم پر کنید. برای تهیه هر نوع ساندویچ سبزیجات پنج مرحله ای که در زیر معرفی می کنیم را در نظر بگیرید.

قدم اول: انتخاب نان

ساخت ساندویچ شبیه ساخت خانه است – بدین معنی که به یک بنیاد قوی برای روی هم انباشته کردن مواد نیاز دارید، به نحوی که فرو نریزد. برای این منظور “نان” اصلی ترین بنیاد برای تهیه ساندویچ است.

گرچه مطمئنا گزینه های بسیار متعددی برای انتخاب نان دارید ولی پیشنهاد ما انتخاب نان های سبوس دار است چرا که این نان ها فیبر و پروتئین بالاتری نسبت به نمونه های تصفیه شده دارند و از این رو بعد خوردن آنها مدت طولانی تری شما را سیر نگه می دارند. علاوه بر این تحقیقات نشان می دهد خوردن فیبر بالاتر برای حفظ سلامت معده نیز مفید تر است و علاوه بر این حتی خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

برخی از نان های سبوس دار پیشنهادی، نمونه های زیر است:

  • نان دانه کتان
  • نان های دانه دار
  • خمیرترش گندم کامل
  • نان جوانه
  • نان چاودار جوانه
  • نان گندم کامل

پس از انتخاب نان، تُست کردن نان یکی از گزینه های پیش رو شماست به خصوص اگر از قبل زمان کافی برای تهیه ساندویچ در نظر گرفته و عجله نداشته باشید، در غیر این صورت بدون این کار نیز می توانید به ساندویچ درست کردن خود ادامه دهید. ولی در عین حال توجه داشته باشید اگر سبزیجاتی که انتخاب می کنید حاوی آب زیاد هستند، تُست نکردن نان احتمال خیس شدن و از هم متلاشی شدن نان را چند برابر می کند و در نهایت ساندویچ ایده آلی نخواهید داشت.

طرز تهیه انواع ساندویچمراحل تهیه ساندویچ

قدم دوم: پخش کردن لایه کرمی روی نان

استفاده از یک لایه ماده خوراکی کرمی شکل روی نان برای ایجاد طعم دلپذیر و ساختار بهتر ساندویچ ضروریست و از دیگر اصول اصلی در طرز تهیه انواع ساندویچ است. این کار نه تنها از خشک بودن ساندویچ جلوگیری می کند بلکه در چسباندن سایر مواد به یکدیگر هم کمک می کند. (مطمئنا کسی دوست ندارد با یک گاز زدن به نان، محتویات آن از انتهای دیگر آن به بیرون سرازیر شود!)

نمونه های زیر از جمله موادی هستند که یک لایه کرمی خوشمزه را برای شما می سازند:

  • آواکادو
  • انواع لوبیا
  • پنیر خامه ای
  • حمص
  • پنیر بز
  • ماست یونانی ساده
  • پنیر ریکوتا
  • مایونز

لایه کرمی روشی عالی برای افزودن پروتئین به ساندویچ است، موادی مثل ماست یونانی، لوبیا و حمص از پروتئین های گیاهی هستند که می توانید به رژیم غذایی خود استفاده کنید. در صورت استفاده از لوبیا و آواکادو، باید از قبل آنها را خوب له کرده و به شکل کرمی در بیاورید که به خوبی قابل پخش شدن روی سطح نان باشد. شما می توانید آنها را با چیزهای خامه ای مثل پنیر خامه ای و یا ماست یونانی ساده هم مخلوط کنید تا هم حالت خامه ای تر و هم طعم بیشتری پیدا کنند.

گرچه مایونز به اندازه مثال های دیگر ذکر شده از مواد کرمی، حاوی پروتئین نیست و بیشتر به گزارش پرشین وی از چربی تشکیل شده ولی با این حال یکی از مواد کرمی کاملا قابل قبول و خوشمزه برای پخش کردن روی ساندویچ است.

ساندویچ سبزیجاتمراحل آماده سازی ساندویچ سبزیجات

قدم سوم: انباشته کردن سبزیجات روی هم در طرز تهیه انواع ساندویچ

این مرحله ای است که به طور معمول اگر ساندویچ گوشتی باشد، گوشت مورد نظرتان را قرار می دهید ولی از آنجا که موضوع اصلی ساندویچ های این مطلب مربوط به طرز تهیه انواع ساندویچ سبزیجات است، بنابراین زمان روی هم گذاشتن سبزیجات مختلف است، به خصوص اگر سبزیجات انتخابی شما در طعم و بافت متفاوت باشند، ساندویچ جذاب تری خواهید داشت.

همچنین سعی کنید برای خواص بیشتر، سبزیجاتی در رنگ های مختلف را انتخاب کنید. سبزیجات قرمز مثل فلفل قرمز و گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدان لیکوپن هستند که از چشم و پوست محافظت می کند. سبزیجات بنفش مثل بادمجان حاوی آنتی اکسیدان آنتوسیانین است که قلب را سالم نگه می دارد.

بستگی به سبزیجات مدنظرتان می توانید از پروتئین های گیاهی به ساندویچ خود اضافه کنید. سبزیجاتی مثل اسفناج، کنگر فرنگی (artichokes)، کلم برگ از نمونه سبزیجات حاوی پروتئین بالا هستند. یک فنجان اسفناج حاوی ۵ گرم پروتئین است و یک فنجان کنگر فرنگی ۴ گرم پروتئین دارد. خوردن پروتئین کافی برای سلامت انواع ارگان های بدن از سلامت استخوان ها گرفته تا تعادل قند خون ضروریست.

هنگام انتخاب سبزیجات برای قرار دادن داخل ساندویچ پیشنهاد می کنیم سبزیجات را از هر دو گروه زیر انتخاب کنید.

سبزیجات کرانچی (سبزیجاتی که با خوردن آنها صدای خرد شدن آنها زیر دندان را می شنوید.)

  • فلفل موزی
  • فلفل دلمه ای یا پاپریکا
  • هویج
  • کرفس
  • خیار
  • خیارشور و یا شور
  • پیاز قرمز
  • نخود برفی (Snow pea)

سبزیجات برگ دار

  • برگ چغندر
  • کلم
  • کلم برگ
  • کاهو
  • جوانه
  • اسفناج
  • شاهی (Watercress)

سبزیجات سخت : برخی از انواع سبزیجات بافت سختی دارند و بنابراین به گزارش پرشین وی ممکن است بخواهید قبل افزودن به ساندویچ، آنها را بپزید.

  • کنگر فرنگی
  • چغندر
  • بادمجان
  • قارچ
  • کدو
  • گوجه فرنگی (بله این مورد هم می تواند در این گروه قرار بگیرد!)

هنگام انباشته کردن سبزیجات روی هم، کمی در اطراف آن فضای خالی باقی بگذارید که در زمان حرکت سبزیجات در حین خوردن، به بیرون نریزد.

قاچ کردن ساندویچنمونه ای از قاچ کردن ساندویچ سبزیجات

قدم چهارم: پنیر اضافه کنید.

گرچه سبزیجات ستاره اصلی ساندویچ های ما هستند ولی افزودن تکه ای پنیر در طرز تهیه انواع ساندویچ می تواند به بهتر کردن طعم ساندویچ کمک کند. [اگر در بخش قدم دوم (افزودن لایه کرمی) پنیر اضافه کردید، پس پیشنهاد می کنیم از افزودن پنیر اضافه خودداری کنید تا میزان سدیم ساندویچ افزایش پیدا نکند.]

پنیر به لطف داشتن کلسیم، پتاسیم و منیزیم برای سلامت قلب مفید است. علاوه بر این تکه ای پنیر داخل ساندویچ، کمی پروتئین نیز به آن اضافه می کند.

نمونه پنیر هایی که می توانید به ساندویچ اضافه کنید:

  • پنیر بری
  • پنیر چدار
  • پنیر موزارلا
  • پنیر پارمزان
  • پنیر پروولون
  • پنیر سوئیسی

قدم پنجم: قاچ کردن ساندویچ

چه طرفدار قاچ کردن ساندویچ به شکل افقی، عمودی، یا مورب باشید فرق نمی کند، به شکل دلخواه خود ساندویچ را قاچ بزنید. و یا بستگی به نوع نان ساندویچی، شاید اصلا نیازی به این کار نباشد. در حین انجام این کار سعی کنید از چاقو نان و یا یک چاقو تیز استفاده کنید که تمام لایه های داخل ساندویچ را به سادگی برش دهد.

تهیه و ترجمه: گروه آشپزی پرشین وی

بخش اختصاصی پرشین وی

منبع: eatingwell

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.