آشپزی

طرز تهیه خوراک بادمجان حلقه ای

اگر طرفدار بادمجان هستید ما در این مطلب از پرشین وی قصد
داریم برای شما یک خوراک بسیار خوشمزه با بادمجان را آموزش دهیم
این خوراک طعم بسیار خاص و لذیذی دارد که حتما پیشنهاد می کنیم آن
را درست کنید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا طرز تهیه خوراک بادمجان حلقه ای را
به اشتراک بگذاریم

خوراک بادمجان حلقه ای

مواد لازم

_بادمجان دلمه ای

_ گوشت چرخ کرده

_ جعفری خرد شده

_پیاز

_ رب گوجه فرنگی

_ نمک و زردچوبه
و فلفل

_ روغن برای سرخ

_پنیر رنده شده یا ورقه ای

_ گوجه فرنگی

طرز تهیه خوراک بادمجان حلقه ای:

بعضی وقتها لازم میشود برای
تنوع، تغییری در ظاهر و محتوای غذا بدهم این غذا هم حزء همان غذا هاست.

گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده ونمک و زرد چوبه و فلفل آبپز کنید و یا با کمی
روغن تفت دهید و بعد مقداری آب روی آن بریزید و بگذارید تا بپزد بعد رب گوجه فرنگی و جعفری
خرد و سرخ شده را به گوشت اضافه کنید

من از بادمجان دلمه ای برای این غذا استفاده کردم میدانید
که این بادمجان نسبتاً درشت ودارای شکم بزرگی است با چند برش عرضی بادمجان ها را به صورت حلقه های
۵/۱ سانتی متری با پوست برش دادم و روی آن نمک پاشیدم بعد از نیم ساعت با دستمال خشک کردم
و در ماهی تابه رژیمی با کمی روغن سرخ کردم اگر در ماهیتابه معمولی سرخ میکنید درب ماهیتابه را زمان
سرخ کردن ببندید چون بعضی از بادمجانها روغن فراوانی جذب میکنند و با این عمل روغن اضافی را پس میدهد
و بعد از سرخ کردن حلقه های بادمجان را روی کلینکس ( دستمال سفره) بچینید تا روغنش گرفته شود .

خوراک بادمجان حلقه ای

خوراک بادمجان

یک حلقه بادمجان گذاشتم و بعد روی آن گوشت و کمی پنیرریختم و با پشت قاشق کمی گوشت را تخت
کردم و سطح آن را صاف کردم وحلقه بعدی را گذاشتم و دوباره گوشت و…
این کار را ادامه دادم تا شکل بادمجان مثل تصویر زیر شد در آخر هم روی آن پنیر ریختم و
در فر گذاشتم تا پنیر آب شد بعد از فر در آوردم و با گوجه فرنگی تزیین کردم .
این غذا هم خوشمزه شد و هم زیبا و جالب اینکه اگر بادمجان درشت باشد برای ۳ نفر هم کافیست

اگر ترتیب حلقه های بادمجان رعایت شود خیلی خوب روی هم قرار میگیرد

بیشتر بدانید از آیا می دانید خاصیت بادمجان چیست؟

بادمجان یا بادمجان فیبر و طیف وسیعی از مواد مغذی را تأمین می کند. این ویژگی سبزیجات کم کالری در رژیم غذایی مدیترانه ای است.

بسیاری از ما بیشتر با بادمجان هایی که بزرگ و بنفش تیره هستند آشنا هستیم، اما شکل، اندازه و رنگ آنها از کوچک و مستطیلی تا بلند و نازک و از سایه های بنفش تا سفید یا سبز متفاوت است.

بادمجان علاوه بر ایجاد یک ترکیب منحصر به فرد و عطر و طعم ملایم به دستور العمل ها ،
یک سری مزایای بالقوه برای سلامتی به همراه دارد. در ادامه با انواع خواص بادمجان سیاه آشنا می شوید.

• غنی از بسیاری از مواد مغذی
بادمجان ها یک ماده غذایی غنی از مواد مغذی هستند، به این معنی که حاوی مقدار کافی ویتامین، مواد معدنی و فیبر در مقدار کمی کالری هستند.

خوراک بادمجان حلقه ای

خوراک بادمجان

ارزش غذایی بادمجان:

یک فنجان (۸۲ گرم) بادمجان خام حاوی مواد مغذی زیر است :

کالری: ۲۰

کربوهیدرات: ۵ گرم

فیبر: ۳ گرم

پروتئین: ۱ گرم

منگنز: ۱۰٪ از RDI

فولات: ۵٪ از RDI

پتاسیم: ۵٪ از RDI

ویتامین K: 4٪ از RDI

ویتامین C: 3٪ از RDI

• سرشار از آنتی اکسیدان است
بادمجان ها علاوه بر داشتن انواع ویتامین ها و مواد معدنی، دارای تعداد زیادی آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که از بدن در برابر آسیب های ناشی از مواد مضر معروف به رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

مطالعات نشان داده است که آنتی اکسیدان ها می توانند از بسیاری از بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و سرطان جلوگیری کنند. بادمجان ها به ویژه سرشار از آنتوسیانین هستند، نوعی رنگدانه با خواص آنتی اکسیدانی که مسئول رنگ آنها است.

آشپزی رنگین / بیتوته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *