آشپزی

طرز تهیه خوراک مرغ و کرفس

کرفس از جمله سبزیجاتی است که برای سلامت بدن بسیار لازم است و به لاغری کمک فراونی می کند. این سبزی را می توان به روش های مختلفی تهیه کرد . طرز تهیه خوراک مرغ و کرفس را در پرشین وی بخوانید.

مواد لازم خوراک مرغ و کرفس برای ۲ نفر :

مرغ بدون پوست و استخوان ۱۷۵ گرم

پیاز ۱عدد کوچک

هویج ۲ عدد متوسط

کرفس ۲ ساقه متوسط

روغن مایع ۱ قاشق غذاخوری

نمک به مقدار لازم

خوراک مرغ و کرفس

خوراک مرغ و کرفس

روش تهیه خوراک مرغ و کرفس :

ابتدا مرغ ، پیاز ، هویج و کرفس را خرد می کنیم.
مرغ و پیاز را به مدت ۵-۴ دقیقه تفت دهید.
سپس هویج و کرفس را اضافه کنید و همه ی مواد را به مدت ۲-۱ دقیقه ی دیگر تفت دهید.
در این مرحله مقداری نمک و یک لیوان آب اضافه کنید و روی حرارت ملایم به مدت۳۰-۲۰ دقیقه قرار دهید
تا سبزیجات نرم و مرغ پخته شود.

مواد را در صافی بریزید تا آب آن خارج شود.
سپس سبزیجات و مرغ را در مخلوط کن پوره کنید.
آب خوراک را به آن بیفزایید ( البته آب خوراک نباید زیاد باشد ، چون خوراک غلظت خود را از
دست می دهد ).
می توانید در یک ظرف تعدلدی برگ کاهو قرا دهید و خوراک را روی آن بریزید و اطراف آن را
با گوجه فرنگی تزیین کنید.

نکته : در صورت تمایل می توانید باقیمانده خوراک را در فریزر نگهداری کنید و برای طعم بیشتر و بهتر
می توانید به جای آب از عصاره مرغ استفاده کنید، اما به مقدار نمک غذا توجه کنید.

انرژی کل ۵۰۰ کیلو کالری

کرفس چیست؟

کرفس که نام علمی Apium graveolens دارد، سبزی در خانواده گیاهان به نام Apiaceae است.
یک سبزی بسیار قدیمی با سوابق مفید بسیار نشان می‌دهد که بخش‌هایی
از گیاه در مقبره فرعون “پادشاه توتانخامون” یافت شد، که در سال ۱۳۲۳ پیش از میلاد درگذشت.

در گذشته کرفس را بیشتر در زمستان و اوایل ماه‌های بهار به عنوان سبزی کشت می‌کردند.

سبزی کرفس

سبزی کرفس

مردم بیشتر دوست داشتند برای کمک به “پاک سازی” بدن آن را بخورند و معتقد
بودند که این ماده به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده طبیعی سم زدایی عمل می‌کند و می‌تواند از بروز بیماری جلوگیری کند.

همانطور که می‌دانیم، به نظر می‌رسد به لطف کیفیت آبرسانی و محتوای تغذیه‌ای، به سم زدایی کمک می‌کند.

بیشتر مردم خوردن ساقه کرفس را انتخاب می‌کنند، اما برگ و دانه‌های سبز این سبزی نیز خوراکی و مفید هستند.

به عنوان مثال، برگ‌ها مواد افزودنی فراوانی را به سوپ اضافه می‌کنند، و دانه‌ها – که می‌توان آن‌ها را به صورت کامل دانه یا محصولات عصاره یافت – به خودی خود دارای برخی از مزایای چشمگیر سلامتی هستند، مانند کمک به کاهش التهاب و مقابله با باکتری‌ها عفونت ها.

جذاب ـ صدا و سیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *