آشپزی

طرز تهیه سالاد سیب زمینی رژیمی

سالاد سیب زمینی رژیمی  یکی ار پیشنهادات عالی برای کسانی است که رژیم دارند و یکی از بهترین پیش غذاها برای کسانی است که رژیم لاغری دارند. در بین تمامی سالادها، سالاد سیب زمینی یکی از خوش طعم ترین می باشد . با ما در پرشین وی همراه باشید.

مواد لازم سالاد سیب زمینی رژیمی

برای شام امشب تان سالاد سیب زمینی رژیمی درست کنیدسالاد یکی ار پیشنهادات عالی برای
کسانی است که رژیم دارند.شما می توانید با دستور زیر برای شام امشب تان یک سالاد سیب
زمینی رژیمی درست کنید.

سیب‌زمینی ۴ عدد

پیاز ریز خرد شده یک عدد

کلم برگ رنده شده ۱۰۰ گرم

خیار حلقه شده یک عدد

هویج حلقه شده یک عدد

کلم بروکلی ۴ عدد

گل کوچک گوجه فرنگی خرد شده یک عدد

فلفل سبز ریزخرد شده یک عدد

آبلیمو دو قاشق چایخوری

برگ گشنیز خرد شده به مقدار لازم

نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد سیب زمینی رژیمی

سیب‌زمینی‌ها را خوب بشویید و آبپز کنید.سپس هر یک را به ۴ قسمت تقسیم کنید.در کاسه‌ای سیب‌زمینی
آب پز شده، پیاز، کلم برگ، هویج، خیار، کلم‌بروکلی،گوجه‌فرنگی و فلفل سبز را با هم مخلوط کنید.نمک و فلفل
و آب لیمو را به آن اضافه و با گشنیز تزیین کنید.

سالاد سیب زمینی رژیمی

سالاد سیب زمینی رژیمی

خواص سیب زمینی

سیب زمینی یک گیاه یک ساله است که ما از غده های موجود در ریشه آن استفاده می کنیم. زادگاه
اولیه آن در آمریکای جنوبی بوده و اولین بار توسط میرزا ملکُم خان به ایران آورده شده است، برای همین
در ابتدا به آن ” آلو ملکُم ” می گفتند و اکنون هم در بعضی شهرهای ایران سیب زمینی را بنام آلو می
شناسند.

سیب زمینی غنی از بتاکاروتن ( پیش ساز ویتامین A ) است که وقتی پخته می شود به آسانی جذب
می شود.ساقه و برگ های سیب زمینی حاوی سمی بنام سولانین است، بنابراین نباید آن را مصرف
کرد، ولی جوشانده رقیق شده همین برگ ها را به عنوان ماده خواب آور و آرامش دهنده اعصاب ا
ستفاده می کنند.

مهم ترین ماده اصلی موجود در سیب زمینی نشاسته است که معمولاً ۹ تا ۲۵ درصد آن را تشکیل
می دهد، از این رو برای تامین انرژی ماده مفیدی است که نسبت به غلات کمتر تحت تاثیر آفات قرار
می گیرد و پرورش آن آسان تر است. امروزه روسیه و آلمان بزرگ ترین تولید کنندگان سیب زمینی
هستند.سیب زمینی تقویت کننده قلب، محکم کننده لثه، مسکن درد و زخم معده است.

خواص سیب زمینی

خواص سیب زمینی

فواید خوردن سیب زمینی آب پز

سیب زمینی در بین سبزیجات حاوی ویتامین C بالایی است و هر ۱۰۰ گرم سیب زمینی ۲۰ تا ۲۵ میلی
گرم ویتامین C دارد و برای تامین ویتامین C مورد نیاز برای جلوگیری از خونریزی لثه مفید است، ولی نکته
بسیار مهم این است که در اثر ماندن در انبار و پخت نامناسب مقدار زیادی از ویتامین C آن به هدر می رود.

برای اینکه سیب زمینی ویتامین C کمتری را از دست بدهد ، سعی کنید آن را در مقدارهای کم خریداری و
نگهداری کنید و آن را با پوست بپزید . برای پخت ، اول آب را در ظرف جوش بیاورید. بعد سیب زمینی ها را
در آن بیاندازید و پس از پخت آنها را از آب خارج کنید و نگذارید در آب گرم بمانند. سیب زمینی علاوه بر
ویتامینC حاوی مواد مفید دیگری مثل پتاسیم ، فسفر ، آهن و منیزیم است.

فواید داروئی سیب زمینی

سیب زمینی پخته شده یا کباب شده با پوست، بیشترین مقدار ویتامین ها را داراست.سیب زمینی حاوی
مقدار زیادی ویتامین B6 است. یک فنجان سیب زمینی پخته ۲۱ درصد B6 مورد نیاز روزانه شما را تامین
می کند. می دانید که بسیاری از آنزیم های بدن خصوصاً آنهایی که در تبدیلات پروتئینی درگیر هستند .

به B6 محتاج هستند، در نتیجه برای تولید سلول های جدید احتیاج به B6 داریم . B6 برای ورزشکاران
بسیار حیاتی است و به آمادگی و بازسازی بدنشان کمک می کند . پس بهتر است حتماً در رژیمشان
از آن استفاده کنند. B6 در جلوگیری از سرطان نیز مفید است. پس بهتر است بزرگسالان و افراد مسن
حداقل هفته ای یک بار سیب زمینی را جایگزین دیگر مواد نشاسته ای کنند.

خراسان  – تبیان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *