آشپزی

طرز تهیه سمبوسه رژیمی

سمبوسه یکی از غذایی بسیار پر طرفدار وخوشمزه است که می توانید در میهمانی ها
و پیک نیک ها آن را درست کنید ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریم برای شما عزیزان
برای شما طرز تهیه سمبوسه رژیمی و طرز تهیه سمبوسه پیتزایی را برایتان به اشتراک
خواهیم گذاشت

طرز تهیه سمبوسه رژیمی

اگر شما هم جزو طرفداران سمبوسه هستید ولی به خاطر ترس از چاقی این خوراکی خوشمزه را کنار گذاشته اید
با دستور زیر می توانید سمیوسه رژیمی درست کنید.

مواد لازم :

آرد یک پیمانه

نخود سبز آب پز و له شده نصف پیمانه

لوبیا سبز آب پز و ریز خرد شده

نصف پیمانه برنج نیمه پخته

نصف پیمانه فلفل سبز ریز خرد شده

۲عدد آب لیمو

۲قاشق مرباخوری شکر

یک قاشق
مرباخوری زنیان یک قاشق مرباخوری

روغن نصف قاشق مرباخوری نمک و فلفل به میزان کافی روغن برای سرخ کردن

طرز تهیه سمبوسه رژیمی

طرز تهیه سمبوسه رژیمی

طرز تهیه :
آرد را با کمی آب ولرم مخلوط کنید تا خمیر نرم به دست بیاید.
خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه کنار بگذارید.

در ماهیتابه ای، یک قاشق مرباخوری روغن بریزید و دانه های زنیان را در آن تفت دهید، سپس لوبیا سبز
و نخود را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

در این مرحله آب لیمو، شکر، فلفل سبز، نمک و فلفل و برنج را نیز اضافه کنید و به مدت
۳تا۴ دقیقه تفت دهید،سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید کمی خنک شود.

با کمی آرد و آب، مایه ای به غلظت خامه برای چسباندن لبه های خمیر تهیه کنید و کنار بگذارید.سپس
از خمیر به دست آمده، ۸تا ۱۰ نان گرد و نازک تهیه کنید.

درصورت تمایل هر کدام از نان ها را به صورت قیف تا کنید در انتهای آن کمی مایه بریزید و
تا بزنید، داخل آن را با مواد پر کنید و لبه آن را ببندید سپس آن را در روغن داغ
سرخ و با سس دلخواه سرو کنید.

بیشتر بدانید از طرز تهیه سمبوسه پیتزایی

۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده

۱ عدد پیاز بزرگ

نیم کیلو قارچ

یک عدد فلفل دلمه ای

پنیر پیتزای رنده شده به میزان لازم

رب گوجه فرنگی به میزان لازم

روغن، فلفل، نمک، زردچوبه، آویشن به میزان لازم

طرز تهیه سمبوسه رژیمی

طرز تهیه سمبوسه رژیمی

نان لواش به میزان لازم
پیاز ها را خرد کرده و به همراه زردچوبه و فلفل در روغن کمی تفت دهید تا آب پیاز گرفته شود و کمی طلایی شود. سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی گوشت گرفته شود. کمی به آن آب اضافه کنید و در حدود ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا با حرارت ملایم بپزد. در این مرحله قارچ ها را خرد کرده و به همراه فلفل دلمه ای خرد شده به مواد اضافه کنید و تا زمانی که آب مواد گرفته شود اجازه دهید تا بپزد. سپس رب گوجه فرنگی را به اندازه دلخواه اضافه کرده و در نهایت نمک و آویشن را نیز به مواد به اندازه دلخواه اضافه کنید. اکنون مواد شما آماده است و می توانید با استفاده از نان لواش همان طور که در ابتدای مقاله توضیح داده شد، سمبوسه ها را بپیچید و در روغن سرخ کرده و میل کنید.

 

در صورتی که تمایل داشته باشید، می توانید کمی پنیر پیتزا به مواد خود اضافه کنید. طعم پنیر پیتزا با مواد داخل سمبوسه فوق العاده خواهد شد.

مواد داخل سمبوسه متغیر است و می توانید از هر مواد غذایی که دلخواه شماست برای تهیه سمبوسه استفاده کنید. برای مثال می توانید به جای گوشت، در سمبوسه از مرغ استفاده کنید و یا اگر تمایل به غذای با گوشت و یا مرغ نداشته باشید، می توانید سمبوسه سبزیجات تهیه کنید. برای سمبوسه سبزیجات می توانید از سیب زمینی، جعفری و پیاز استفاده کنید.

به روز ترین / ana.press

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *