آشپزی

طرز تهیه فرنی

فرنی یکی از دسرهای بسیار راحت وخوشمزه است که به راحتی در منزل می توانید آن را درست کنید این دسر را هم با آرذ برنج و هم با نشاسته به راحتی می توانید درست کنید در ادامه مطلب از پرشین وی قصد داریم طرز تهیه فرنی وخواص آن را به اشتراک بگذاریم

طرز تهیه فرنی

ایرانیان فرنی را بیشتر بر سر سفره های افطار ماه مبارک رمضان جای می دهند.
اما پیش غذایی مفید و موافق ذائقه بیشتر افراد می باشد.
حتی می توانیدبه کودکان و میانسالانی که تمایلی به خوردن شیر نشان نمی دهند به جای شیر در سر سفره
صبحانه بیاورید مطمئن باشید که قبل از اینکه کسی در صبحانه دست به سوی پنیر، کره، خامه، عسل و …
دراز کند فرنی داغ را انتخاب خواهد کرد.
خصوصاً اگر به این روش تهیه شود! اگر قبول ندارید حتماً امتحان کنید.مواد لازم: شیر ۲ لیوان آردبرنج ۲ قاشق غذاخوری سرپر

شکر ۴ قاشق غذاخوری

آب ۰٫۵ استکان

گلاب ۱ قاشق غذاخوری

کاکائو ۱ قاشق مرباخوری برای تزیین

طرز تهیه:
ابتدا شیر سرد را با لیوان های دسته دار
که در تمامی خانه ها یافت می شود در قابلمه مورد نظر بریزید.
سپس آرد برنج و آب را اضافه کنید و کاملاً هم زنید تا آرد در شیر سرد حل شود روی
حرارت گذاشته و مرتباً هم زنید اگر لحظاتی هم زدن را متوقف کنید، باعث می شود آرد برنج در شیر
گلوله گلوله شود.

طرز تهیه فرنیطرز تهیه فرنی

پس مرتباً به هم زنید تا کمی غلیظ شود بعد از روی حرارت کنار گذاشته و شکر و گلاب را
اضافه کنید.
دوباره روی حرارت گذارید و هم زنید تا قوام لازم برای فرنی بدست آید فرنی را بایستی سریعاً در
کاسه های کوچکی که از قبل آماده چیده اید، بریزید دقت داشته باشید که در هنگام سرد شدن کمی سفت
تر می شود پس وقتی از روی حرارت برمی دارید نه سفت و نه شل باشد.

در انتها می توانید کاکائو را در چند قطره آب حل کنید تا عصاره غلیظی بدست آید و با نوک
قاشق یا قطره چکان روی فرنی هایی که در کاسه ها کمی سرد شده و خود را گرفته، تزئین
کنید.

بیشتر بدانید از خواص فرنی

محافظت در برابر بیماری های قلبی عروقی
با افزایش بیماری های قلبی، لازمه رژیم غذایی خود را تغییر و اقدامات پیشگیرانه ای را انجام دهید. فرنی یک رژیم غذایی سالم برای قلب می باشد، طبق مطالعه تحقیقاتی جدید (که طی ۲۵ سال انجام شده است) ،کسانی که فرنی می خورند در برابر بیماری های قلبی در امان هستند دلیل این امر توانایی فرنی در غلبه بر کلسترول بالا و جذب چربی در بدن می باشد.

کاهش فشار خون
فرنی به کاهش فشار خون بالا کمک می کند طبق مطالعه ای رژیم غذایی حاوی غلات کامل مانند فرنی به کمی اندازه مصرف داروی فشار خون موثر است و این دلیلی بزرگ برای مصرف فرنی در وعده صبحانه است.

طرز تهیه فرنیطرز تهیه فرنی

خواص فرنی استخوان های قوی
شیر تنها ماده غذایی برای ایجاد استخوان های محکم نیست و فرنی منبع خوبی از کلسیم برای تقویت استخوان ها و دندان ها حتی بهتر از شیر کمک می کند.

تقویت سیستمی ایمنی بدن
فرنی سیستم ایمنی بدن را قوی نگه می دارد و منبع غنی از ویتامین A و از رادیکال های آزاد بدن جلوگیری می کند، همچنین سرشار از بتا گلوکان برای تقویت سیستم ایمنی بدن است

سیب سبز / sevteb

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *