آشپزی

طرز تهیه فریتر سیب زمینی و اسفناج

اگر به دنبال یک غذای بسیار خاص و خوشمزه هستید ما برای وعده شام
شما عزیزان فریتر سیب زمینی با اسفناج را آماده کرده ایم این غذای بسیار خوشمزه
و پرخاصیت می تواند غذای بسیار خوبی برای تغذیه دانش آموزان مدرسه است
تا انتهای این مطلب همراه ما باشید

فریتر سیب زمینی

فریتر سیب زمینی و اسفناج
فریتر در زبان انگلیسی کلوچه غذایی است.
شاید بتوان آن را کلوچه، کوکو یا کتلت یا هرچی که دوست دارید بنامید ولی مهم آن است که این
غذا را می‌توانید شب‌ها با سبزی‌ها و ظهرها با مقادیر زیادی برنج زعفرانی نوش‌جان کنید، فقط خوردن لیمو ترش را
فراموش نکنید!

 

مواد لازم:
سیب زمینی پوست گرفته و ۲ سانتی خرد شده : ۲ عدد متوسط

نمک: به میزان لازم

نان خرد شده : یک چهارم فنجان

پودر سیر : ۲ ق چ فلفل : ۱ ق چ نمک :

۱ ق چ تخم مرغ هم زده بزرگ : ۲ عدد

روغن زیتون : ۱ ق غ اسفناج : ۳۰۰
گرم

فریتر سیب زمینی

فریتر سیب زمینی

طرز تهیه :
۱- سیب زمینی ها را در قابلمه ای متوسط ریخته رویش را با آب سرد و نمک
پر کنید و روی حرارت به جوش آورده شعله را کم کنید ۱۵ – ۲۰ دقیقه سیب زمینی ها را
بجوشانید تا نرم شوند سپس آبکشی کرده دوباره به قابلمه برگردانده ۱ – ۲ دقیقه هم بزنید تا خشک شده
و سپس پوره کنید .

۳-خرده نان ؛ پودر سیر ؛ فلفل و نمک را مخلوط کنید .
تخم مرغ ها را به همراه ۱ ق غ روغن زیتون هم بزنید یکدست که شد اسفناج خرد شده و
پوره سیب زمینی را اضافه کرده مخلوط نمایید .

۳- ۲ ق غ روغن زیتون در تابه ای ریخته روی حرارت متوسط بگذارید داغ شود.
۱ قاشق سرپر کره به تابه اضافه کنید .
به میزان دلخواه از مخلوط سیب زمینی با قاشق در تابه گذاشته با کاردک رویش را صاف کنید و یک
طرفشان که طلایی شد برگردانده طرف دیگر را هم ۲ – ۳ دقیقه برشته کنید .
موقع سرخ کردن اگر نیاز بود مقدار بیشتری روغن زیتون به تابه اضافه کنید و فریتر ها را بعد از
پخت روی حوله کاغذی بگذارید تا روغنشان کشیده شود و داغ سرو کنید .

بیشتر بدانید از خواص اسفناج

آشنایی با اسفناج
اسفناج یکی از انواع گیاهان یک ساله است که دارای ساقه و برگ های لطیفی می باشد. نام علمی اسفناج در زبان انگلیسی Spinacia oleracea است. اسفناج حاوی کاروتنوئیدهای مفیدی مثل لوتئین و گزانتین است که این کاروتنوئیدها باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد در بدن می شوند.

برخی مطالعات و پژوهش ها نشان داده است که سبزیجاتی مثل اسفناج می توانند با سرطان هایی مانند دهان ، معده و مری مقابله کنند. عامه مردم فکر می کنند اسفناج حاوی مقادیر زیادی آهن است که این تصور کاملا اشتباست زیرا در هر ۱۰۰ گرم فقط دارای ۲/۷۱ میلی گرم اهن است.

اسفناج به دلیل اینکه دارای اسید اکسالات است باعث می شود بدن نتواند مواد معدنی را جذب کند و همین موضوع باعث می شود بر خلاف تصور عامه مردم به عنوان یک منبع فوق العاده آهن مورد استفاده قرار نگیرد.

فریتر سیب زمینی

فریتر سیب زمینی

جالب است بدانید اسفناج منبع سرشار از فیبر است و تقریبا دو برابر دیگر سبزیجات فیبر دارد. فیبر موجود در اسفناج علاوه بر هضم بهتر غذا می تواند باعث جلوگیری از یبوست نیز شود.

ثبت‌نام وام ۲۰ میلیونی شروع شد! بدون چک و ضامن در تمام استان‌ها! *از دست ندین*
از دیگر فواید فیبر موجود در اسفناج می توان به این مورد اشاره کرد که فیبر موجود در اسفناج می تواند قند خون را پایین نگه دارد و با احساس سیری که به فرد مصرف کننده می دهد باعث جلوگیری از پرخوری شود.

اسنفاج حاوی ویتامین C ، ویتامین E ، سلنیوم ، منگنز و بتاکاروتن است که همگی از آنتی اکسیدان های مفید برای بدن محسوب می شوند. این آنتی اکسیدان ها می توانند با پوکی استخوان مقابله کنند ، همچنین می توانند بدن انسان را از فشار خون بالا و گرفتگی رگ ها محافظت کنند.

ایران / پارسی دی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *