آشپزی

طرز تهیه لقمه های برشته گوشت چرخ کرده ، یک غذای شیک و عالی

اگر شما هم تمایل دارید یک غذای بسیار خوشمزه و در عین حال ساده را درست
کنید ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریم برای شما طرز تهیه لقمه گوشت چرخ کرده را
به شما عزیزان آموزش دهیم همچنان در ادامه نیز خواص گوشت چرخکرده را برایتان آماده خواهیم کرد

لقمه گوشت چرخ کرده

مواد لازم (۱۲ عدد)
۴۵۰ گرم گوشت چرخ کرده

۳ قاشق غذاخوری ادویه تاکو

۱۷۰ گرم گوجه فرنگی خرد
۱۱۵ گرم فلفل سبز خرد شده

۱٫۵ پیمانه پنیر چدار رنده شده

۶ عدد نان دو لایه پیتا*

ادویه تاکو مخلوطی از پودر
چیلی،

پودر سیر،

پودر پیاز،

پاپریکا،

زیره سبز،
نمک دریایی، اورگانو، آویشن و پرک فلفل قرمز است.

لقمه گوشت چرخ کرده

لقمه گوشت چرخ کرده

طرز تهیه لقمه گوشت چرخ کرده

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید.در یک تابه بزرگ، گوشت چرخ کرده را ریخته و تفت
دهید تا طلایی شود.
سپس آن را درون یک کاسه بریزید.ادویه تاکو، گوجه فرنگی ها و فلفل چیلی سبز را به گوشت چرخ کرده
بیفزاید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.نان های دو لایه را به صورت مربع های یک اندازه برش دهید.قالب
۱۲ تائی مافین را با روغن چرب کنید.

یک لایه نان درون آنها بگذارید.روی هر نان ۱٫۵ قاشق غذاخوری از مخلوط گوشت بریزید.
سپس روی آن یک قاشق پنیر بریزید.یک لایه دیگر نان روی آنها گذاشته و با دست مواد زیرین را به
پائین فشار دهید.
دوباره ۱٫۵ قاشق گوشت و یک قاشق پنیر درون قالب ها بگذارید.لبه های نان ها را با روغن چرب کنید.قالب
را به مدت ۱۸ تا ۲۰ دقیقه درون فر بگذارید تا نان ها کاملا برشته و طلایی و پنیرها آب
شوند.آنها را با سس دلخواه یا خامه ترش، تزئین و سرو کنید.

بیشتر بدانید از خواص چرخکرده

چرخ کرده گوساله حاوی پروتئین و پتاسیم
مواد معدنی موجود در گوشت قرمز گوساله بسیار زیاد است. یکی از این مواد پتاسیم می باشد که در برنامه ورزشی بدنسازان و ورزشکاران بسیار لازم و ضروری است. زمانی که بدن از سطح پایین پتاسیم برخوردار باشد، ممکن است سنتز پروتئین دچار اختلال شود.

از طرف دیگر اگر فردی در بدن خود با کمبود پتاسیم مواجه شود، می تواند شاهد کمتر شدن رشد هورمون ها باشد. برخی از هورمون ها منجر به تحریک عضلات بدن می شوند. که برخی از آنها نیاز به پتاسیم دارند. برای تامین پتاسیم لازم برای این هورمون های رشد، باید از چرخ کرده گوساله استفاده نمود.

لقمه گوشت چرخ کرده

گوشت چرخ کرده

از طرف دیگر این گوشت های قرمز دارای مقادیر زیادی از پروتئین هستند. شما می توانید در هر ۱۰۰ گرم گوشت قرمز چرخ کرده گوساله که کباب می کنید، ۲۲ گرم پروتئین دریافت نمایید. که این میزان پروتئین برای بدن ضروری است. می تواند انرژی لازم را به بدن شما برساند.

گوشت گوساله حاوی منیزیم و روی
آنتی اکسیدان های بسیاری در بدن وجود دارند که روی یکی از آنها می باشد. روی نیز همچون ویتامین ب۶ و گلوتامین منجر می شوند تا عضلات در بدن به خوبی رشد کنند. زمانی که شما در برنامه غذایی خود از چرخ کرده گوساله استفاده می کنید، می توانید مقادیر زیادی روی وارد بدن کنید.

روزیاتو / beeranj

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *