آشپزی

طرز تهیه ماهی به روش هندی

ماهی یکی از پر خاصیت ترین غذای آبزی است که انواع گوناگونی
دارد و روش پخت هر یک از آنان نیز متفاوت است ما در این مطلب
از پرشین وی قصد داریم برای شما طرز تهیه ماهی به روش هندی یک
روش بسیار خاص برای طبخ ماهی را به اشتراک بگذاریم

طرز تهیه ماهی به روش هندی

طرز تهیه ماهی خوشمزه آن هایی که فکر می کنند غذای سالم، مزخرف، خسته کننده، بی مزه و ناخوشایند
است در اشتباه هستند.
بگذارید آماده کردن غذای خوشمزه را به شما بیاموزیم که کمک می کند طرز فکرتان را تغییر دهید.مواد لازم  :
فیله ماهی ( ماهی بدون استخوان مثل شیر)۴ تکه گرام ماسالا ۲ قاشق چایخوری پودر گشنیز ۱ قاشق چایخوری فلفل
قرمز۱ قاشق چایخوریزردچوبه ۱ قاشق چایخوریپودر زیره۱ قاشق چایخورینمک ۱قاشق چایخوریآبلیمو به میزان لازمروغن زیتون به میزان لازم

طرز تهیه ماهی به روش هندی

طرز تهیه ماهی به روش هندی

۱٫ماهی ها را شسته و خشک می کنیم.

۲٫ته یک ظرف را با روغن زیتون کمی چرب کرده و ماهی ها را درون آن می گذاریم، بعد کمی
آبلیمو و تمامی ادویه ها را به روی ماهی ها ریخته و با دست آنها را روی سطح ماهی ها
پخش می کنیم و فیله های ماهی را از سمت شکم در ظرف می گذاریم (طوری که پوست ماهی ها
به سمت بالا باشد) بعد روی ظرف را سلفون می کشیم و به مدت ٣٠ الی ۴۵ در یخچال می
گذاریم.بعد از نیم ساعت ماهی ها را از یخچال در می آوریم.

۳٫ماهیتابه را روی شعله گاز گذاشته کمی روغن در ماهیتابه می ریزیم وقتی روغن داغ شد ماهی ها را از
سمت پوست درون روغن داغ گذاشته و حدود ۶ دقیقه سرخ می کنیم بعد ماهی ها را برگردانده و شعله
را کم می کنیم و طرف دیگر ماهی ها را حدود ٢ الی ٣ دقیقه سرخ می کنیم.

۴٫این ماهی در هند همراه با برنج سرو می شود.

طرز تهیه ماهی به روش هندی

.این ماهی در هند همراه با برنج سرو می شود.

بیشتر بدانید از خواص ماهی

اسیدهای چرب امگا ۳ برای رشد و نمو بدن بسیار ضروری هستند. اسید دوکوزاهگزائنوئیک (DHA) یکی از انواع اسید چرب امگا ۳ است که بسیار اهمیت دارد، چون در سلول‌های در حال رشد مغز و چشم جمع می‌شود. به همین دلیل، اغلب توصیه می‌شود مادران باردار و شیرده به مقدار کافی اسیدهای چرب امگا ۳ مصرف کنند.

اما در مورد بعضی ماهی‌هایی که مقدار زیادی جیوه دارند باید احتیاط شود، زیرا به‌طرز عجیبی با مشکلات رشد مغز در ارتباط هستند. برای همین به زنانی که در دوره‌ی بارداری هستند توصیه می‌شود ماهی‌های که کمتر در چرخه‌ی غذایی هستند، مثل سالمون، ساردین و قزل‌آلا را، آن هم تا ۳۴۰ گرم در هفته مصرف کنند.

زنان باردار نیز باید از ماهی‌های خام و نپخته مثل سوشی اجتناب کنند، زیرا ممکن است حاوی میکروارگانیسم‌هایی باشند که به جنین آسیب وارد کنند.

خلاصه اینکه، ماهی دارای اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای رشد مغز و چشم ضروری است. توصیه می‌شود مادران باردار و شیرده به مقدار کافی امگا ۳ مصرف کنند.

ناز خاتون / iribnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *