آشپزی

طرز تهیه ماکارونی همبرگری یک ناهار خوشمزه و عالی

ماکارونی یک غذای بسیار پر طرفدار است که با انواع رسپی ها و
سس ها سرو می شوند ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریم
این بار برای شما عزیزان طرز تهیه ماکارونی همبرگری یک ناهار خوشمزه و عالی
را به اشتراک بگذاریم

ماکارونی همبرگری

مواد لازم
ماکارونی خام ۲ فنجان

روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری

گوشت راسته ۴۵۰ گرم

پیاز خرد شده ۱ عدد

نمک نصف قاشق چایخوری

فلفل چیلی مقدار کمی

دانه کرفس نصف قاشق چایخوری

کنسرو ۷۰۰ گرمی گوجه فرنگی ۱ عدد

سس ورستر شایر ۲ قاشق غذاخوری

جعفری
تازه خرد شده یک چهارم فنجان

نمک و فلفل سیاه تازه برای مزه دار کردن

ماکارونی همبرگری

ماکارونی همبرگری

طرز تهیه ماکارونی همبرگری

یک قابلمه بزرگ برداشته و مقداری
آب و نمک داخل آن بریزید و طبق دستور روی بسته ماکارونی، آن را طبخ کنید.

در حین پخت ماکارونی ، سس را درست کنید.
یک ماهیتابه برداشته و یک قاشق روغن زیتون داخل آن ریخته و گوشت را روی حرارت بالا سرخ کنید تا
قهوه ای رنگ شود.
دائم آن را هم بزنید.

وقتی گوشت قهوه ای رنگ شد، پیاز را اضافه کرده و هم بزنید.
تا زمانی که پیاز نرم شود به تفت دادن ادامه دهید (۴ تا ۶ دقیقه).

دانه کرفس، فلفل چیلی و نمک را هم اضافه کرده و گوجه ها و سس ورستر شایر را داخل ماهیتابه
ریخته و خوب هم بزنید.
اجازه دهید برای ۵ دقیقه بجوشد.

حالا ماکارونی آبکشی شده و پخته را همراه با جعفری در ماهیتابه بریزید.
۵ دقیقه آن را تفت دهید.

در آخر فلفل سیاه و نمک را برای طعم دار شدن اضافه کنید.

بیشتر بدانید از ارزش تغذیه‌ای ماکارونی

ارزش تغذیه‌ای ماکارونی در اصل وابسته به آردی است که در تهیه‌ی ماکارونی
از آن استفاده می‌شود. این ماده‌ی غذایی غنی از نشاسته است، در حالی که
میزان پروتئین آن حدود ۷ تا ۸ برابر کم‌تر از میزان نشاسته‌ی آن است.

از نظر عناصر معدنی به خصوص آهن و روی، در مقایسه با غذا‌های دیگر که منبع اصلی
املاح معدنی و ویتامین‌ها هستند، در حد متوسطی است. تجزیه‌ی اسید‌های آمینه‌ی
ترکیبات پروتئینی ماکارونی در مقایسه با ترکیبات پروتئینی غذا‌های دیگر مانند شیر،
تخم مرغ و پروتئین سویا که روزانه مصرف می‌کنیم، نشان می‌دهد که از نظر اسید
آمینه‌ی ضروری لیزین در حد پایینی قرار دارد و به دلیل همین محدودیت اسید آمینه‌ای،
ارزش تغذیه‌ای آن کاهش می‌یابد؛ بنابراین فاکتور ارزش بیولوژیکی و فاکتور میزان
پروتئین ماکارونی در مقایسه با تخم مرغ و گوشت پایین‌تر است. از طرفی این ارزش
تغذیه‌ای ماکارونی از مرحله‌ی خرید در سوپر مارکت تا پختن آن و قرار گرفتن
روی میز غذا دست خوش تغییر می‌شود.

در بعضی از موارد نزدیک به ۲۰ درصد ترکیبات انرژی‌زای آن به هنگام پخت از دست می‌رود،
اما باید به خاطر داشته باشیم که ماکارونی هیچ‌گاه به تنهایی و بدون چاشنی خورده
نمی‌شود. ماکارونی محصولی نیمه فرایند شده است که در تهیه‌ی آن؛ فانتزی بودن، نوآوری و حتی علم تغذیه سهم زیادی دارد. از دیدگاه تغذیه‌ای ماکارونی دارای ویژگی‌های زیر است: – ارزش انرژی زایی بالایی که به طور عمده از طریق قند‌ها تأمین می‌شود؛ ارزش چربی کم یا خیلی کم؛ قابلیت هضم آسان؛ مواد زائد کم.

ماکارونی همبرگری

ماکارونی همبرگری

خاصیت مفید ماکارونی

ماکارونی غذای خوبی است، و برای سلامتی فواید بسیاری دارد. مخصوصا ماکارونی سبوس دار بسیار مفید‌تر ازماکارونی معمولی است. ۱-ماکارونی سرشار از ویتامین می‌باشد

ماکارونی سرشار از ویتامین آ. است، و برای پوست خوب است، و به رشد سلول‌های جدید پوستی کمک بسیاری می‌کند.

۲-ماکارونی به رشد مو کمک می‌کند

ماکارونی گندم کاملی است، و سرشار از اسید فولیک است، برای رشد مو خوب است. اگر از ریزش مو رنج می‌برید در برنامه غذایی خود حتما از ماکارونی استفاده کنید. اسید فولیک همچنین به کاهش آکنه و جوش صورت کمک زیادی می‌کند.

۳- ماکارونی برای سلامت قلب و عروق مفید است

ماکارونی غنی از پتاسیم است و به بهبود سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. برای کاهش کلسترول بالا در بدن کمک میکند و مانع بیماری قلبی می‌شود.

۴- ماکارونی برای سلامتی عضلات خوب است

سرشاراز پتاسیم است برای سلامت عضلات خوب است. مصرف منظم ماکارونی برای جلوگیری از مشکل سفتی عضله بدن خوب است. همچنین به آرامش اسپاسم هاعضلانی و درد عضلانی کمک می‌کند.

نوین زی / fardanews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *