آشپزی

طرز تهیه مک اند چیز دودی بی نظیر و خوش طعم

پاستا از بهترین و مطبوع ترین انواع غذاهاست که استفاده از پنیر و برخی لبنیات مانند کره و شیر و خامه می تواند طعم آن را بی نظیر نماید. می خواهیم طرز تهیه یک نوع پاستای بین المللی را به شما عزیزان آموزش دهیم. دستور تهیه مک اند چیز دودی را در ادامه بخوانید.

مک اند چیز دودی

زمان آماده سازی : ۲۰ دقیقه

زمان پخت : ۴۰ دقیقه

مواد لازم برای ۶ – ۸ سرو

کره ۵ ق غ

آرد یک چهارم فنجان

شیر ۲ فنجان

پنیر گودای دودی۴۵۰ گرم

فلفل سیاه نصف ق چ

نمک نصف ق چ

سس تند ۱ ق چ

خامه کم چرب ۱ و نیم فنجان

پاستا ۴۵۰ گرم پخته شده

کراکر خرد شده یا نان خرد شده با ادویه دلخواه ۱ فنجان

مک اند چیز

مک اند چیز

طرز تهیه مک اند چیز دودی :

در این مقاله از آکاایران شما را با طرز تهیه مک اند چیز دودی
آشنا میکنیم.

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.
یک ظرف کسرول ۳ لیتری را چرب کرده کناری بگذارید .

تابه ای متوسط را روی حرارت متوسط گذاشته ۴ ق غ کره را اضافه کرده ذوب کنید و آرد را
اضافه کرده حدود ۱ دقیقه تفت داده مدام هم بزنید.
شیر را یک باره اضافه کرده هم بزنید یکدست شود و ۳ دقیقه دیگر روی حرارت هر از گاهی هم
بزنید تا غلیظ شود .

یک فنجان از پنیر را کنار بگذارید و مابقی آن را در چند مرحله به شیر اضافه کرده و هم
بزنید ذوب شود.
فلفل ، نمک و سس تند را اضافه کنید سپس خامه را مخلوط نمایید .

مک اند چیز

مک اند چیز

پاستای پخته شده را به سس پنیر اضافه کرده مخلوط کنید و به ظف کسرول منتقل نمایید.

یک قاشق باقیمانده کره را ذوب ک نید و با کراکر خرد شده مخلوط کرده سپس ۱ فنجان پنیر را
هم با کراکر مخلوط نمایید و روی پاستا بپاشید و به مدت ۳۵ دقیقه در فر بگذارید تا بجوشدو رویش
قهوه ای شود.
۵ دقیقه کناری بگذارید از حرارت بیوفتد سپس سرو نمایید .

ارزش تغذیه‌ای ماکارونی

ارزش تغذیه‌ای ماکارونی در اصل وابسته به آردی است
که در تهیه‌ی ماکارونی از آن استفاده می‌شود. این ماده‌ی
غذایی غنی از نشاسته است، در حالی که میزان پروتئین
آن حدود ۷ تا ۸ برابر کم‌تر از میزان نشاسته‌ی آن است.

از نظر عناصر معدنی به خصوص آهن و روی، در مقایسه با غذا‌های دیگر که منبع اصلی املاح معدنی و ویتامین‌ها هستند، در حد متوسطی است. تجزیه‌ی اسید‌های آمینه‌ی ترکیبات پروتئینی ماکارونی در مقایسه با ترکیبات پروتئینی غذا‌های دیگر مانند شیر، تخم مرغ و پروتئین سویا که روزانه مصرف می‌کنیم، نشان می‌دهد که از نظر اسید آمینه‌ی ضروری لیزین در حد پایینی قرار دارد و به دلیل همین محدودیت اسید آمینه‌ای، ارزش تغذیه‌ای آن کاهش می‌یابد؛

بنابراین فاکتور ارزش بیولوژیکی و فاکتور میزان پروتئین ماکارونی در مقایسه با تخم مرغ و گوشت پایین‌تر است. از طرفی این ارزش تغذیه‌ای ماکارونی از مرحله‌ی خرید در سوپر مارکت تا پختن آن و قرار گرفتن روی میز غذا دست خوش تغییر می‌شود.

در بعضی از موارد نزدیک به ۲۰ درصد ترکیبات انرژی‌زای آن به هنگام پخت از دست می‌رود، اما باید به خاطر داشته باشیم که ماکارونی هیچ‌گاه به تنهایی و بدون چاشنی خورده نمی‌شود. ماکارونی محصولی نیمه فرایند شده است که در تهیه‌ی آن؛ فانتزی بودن، نوآوری و حتی علم تغذیه سهم زیادی دارد.

آشپزی ـ فردا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *