آشپزی

طرز تهیه نان خرمایی کرمانشاهی

اگر به کرمانشاه سفر کرده باشید حتما شیرینی بسیار خوشمزه
و مقوی نان خرمایی کرمانشاهی را خورده اید ما در این مطلب از پرشین وی
قصد داریم طرز تهیه نان خرمایی کرمانشاهی یک شیرینی بسیار مقوی و سنتی
کرمانشاه است را برایتان به اشتراک بگذاریم

نان خرمایی کرمانشاهی

مواد لازم :

آرد سفید نیم کیلو

کره ی گیاهی ۲۵۰ گرم

ماست ۲۵۰ گرم

نمک یک قاشق چای خوری

بیکینگ پودر یک
قاشق مرباخوری

خرما ی بدون هسته نیم کیلو

پودر مغز گردو، بادام، پسته و کنجد از هر کدام
دو قاشق غذاخوری

دارچین یک قاشق چای خوری

زعفران آب شده یک قاشق مرباخوری

نان خرمایی کرمانشاهی

نان خرمایی کرمانشاهی

طرز تهیه نان خرمایی کرمانشاهی:

– خرما های بدن هسته
را چرخ یا له کنید.

– کره را کمی روی حرارت آب کنید.

– ماست را با بیکینگ پودر و زعفران و کره ی آب شده مخلوط کنید.

– آرد را پس از الک کردن کم کم به همراه وانیل به مخلوط بالا اضافه کنید و هم بزنید.
– خمیر را خوب ورز دهید.

– خمیر را در یک ظرف که درب آن را پوشانیده اید، خارج از یخچال(جایی که نه زیاد سرد و
نه زیاد گرم باشد) به مدت ۲-۵/۱ ساعت قرار دهید.

– بعد از خمیر به اندازه یک گردو بردارید و داخل آن را با خرما ی له شده و
پودر مغز بادام و گردو و پسته پُر کنید.
– شیرینی ها را می توانید به هر شکل که دوست دارید، درست کنید.
– شیرینی ها را در سینی فر چیده و به مدت ۲۵-۲۰ دقیقه، در درجه حرارت ۳۴۰ درجه فارنهایت یا
۱۷۰ درجه سانتیگراد در طبقه ی وسط فر قرار دهید.

– در صورت تمایل می توانید مقداری کنجد روی شیرینی ها بپاشید.
در ضمن می توانید پودر مغز گردو و بادام و پسته را با خرما و دارچین مخلوط کنید و
در وسط نان خرما یی قرار دهید و روی آنها را کنجد بپاشید.

نان خرمایی کرمانشاهی

نان خرمایی کرمانشاهی

بیشتر بدانید از خواص خرما

خواص خرما:
یک رژیم غذایی کامل نمی‌تواند شامل خرما نباشد. در بخش زیر به انواع فواید خرما بر سلامتی می‌پردازیم:

۱٫خرما دارای مواد مغذی بالایی است:
مواد مغذی موجود در خرما، در جدول و نمودار نمی‌گنجد. این میوه شامل انواع
ویتامین‌ها، فیبر و کربوهیدرات است و به همین دلیل بی‌شک یکی از مفیدترین
میوه‌های خشک محسوب می‌شود. خرما به داشتن آنتی اکسیدان فراوان شهرت
دارد که باعث می‌شود میوه بسیار موثری در حفظ سلامت قلب و ریه به شمار آید.
آنتی اکسیدان بالا همچنین به جلوگیری از ابتلا به سرطان کمک می‌کند. مطالعاتی نیز نشان داده‌اند که خرما خواص ضد جهش زا و ضد سرطان‌زایی دارد.

۲٫ کمک به حرکات روده:

میزان فیبر موجود در خرما بسیار بالا است و به همین دلیل می‌تواند به افرادی که
از حرکات نامنظم روده رنج می‌برند، کمک کند. در مطالعه‌ای که برای روشن شدن
میزان بازدارندگی مصرف خرما از ابتلا به بیماری‌های مربوط به روده از جمله سرطان
روده بزرگ انجام شده بود، از یک گروه ۲۱ نفره خواسته شد تا روزانه ۷ عدد خرما مصرف کنند.

نتیجه نشان داد که این گروه در مقایسه با گروهی که خرما مصرف نکرده بودند،
حرکات منظم روده و همچنین دفع چندباره مدفوع را تجربه کرده بودند. این مطالعه
می‌خواست ببیند که آیا فیبر غیرمحلول موجود در خرما می‌تواند با ریزاندامگان
(میکروبیوتا) واکنش نشان دهد و از احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ بکاهد یا نه.
نتایج هیچ افزایش چشمگیری در واکنش‌های ریزاندامگان را نشان نداد اما تاثیرگذاری مصرف خرما روی حرکات منظم روده و دفع زائدات را تائید کرد.

همچنین مشخص شد که با مصرف مستمر خرما، میزان آمونیای موجود در مدفوع
به شدت کاهش پیدا کرده بود. بنابراین با قطعیت می‌توان گفت که تاثیر مصرف منظم خرما روی سلامت و شیوه زندگی شما انکارناپذیر است.

۳٫ تمرکز بالای آنتی اکسیدان:

آنتی اکسیدان ترکیبی است که مانع فرآیند اکسیداسیون می‌شود و در نتیجه رادیکال‌های
آزاد را که می‌توانند به سلول‌ها آسیب برسانند، از بین می‌برد. اکسیداسیون از آنجا
که می‌تواند به سلامت ساختاری و ژنتیک سلول‌ها آسیب برسانند، می‌تواند فرآیند بسیار خطرناکی باشد.

جام جم سرا / اقتصاد انلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن