آشپزی

طرز تهیه نان ساچ مغز دار ، خیلی عالی و راحت و مغزی

ما یارانی ها معمولا صبحانه پخته مصرف نمی کنیم به جز اش و حلیم و نیمرو و چند غذای دیگه اغلب صبحانه های ما لبنیات و مربا و عسل می باشد. اما می توان با کمی تنوع و استفاده از سبزیجات صبحانه های بهتری را داشت. طرز تهیه نان ساچ مغز دار را در پرشین وی بخوانید.

طرز تهیه نان ساچ مغز دار

مواد لازم جهت تهیه خمیر

۵۰۰ گرم آرد گندم

۱ عدد تخم مرغ

به اندازه کافی آب نمک

مواد لازم میانی

۲۵۰ گرم اسفناج

۳ الی ۴ عدد پیازچه تازه

۴ ساقه آویشن

۱ لیوان پنیر لبنه

نمک، فلفل سیاه

۵۰ گرم کره

نان ساچ مغز دار

نان ساچ مغز دار

طرز تهیه نان ساچ مغز دار

شما میتوانید از خمیر نانوایی ها استفاده کرده یا خودتان آنرا
درست کنید. برای آماده کردن خمیر اول آرد را چندبار الک کرده رویش تخم مرغ، نمک مقداری آب
ریخته ورز دهید. آب را کم کم به خمیر اضافه کنید آنقدر ورز دهید تا خمیر دیگر به دست نچسبد.
روی ظرف را با پارچه مرطوبی پوشانده بگذارید بمدت ۴۵ الی ۱ ساعت استراحت کند.اسفناج را هم می توانید بخار
پز کنید هم می توانید مستقیم جوف خمیر قرار دهید برای خام قرار دادن اول اسفناج را شسته بگذارید آبش
برود سپس خرد کرده کمی نمک روی اسفناج بپاشید بگذارید چند دقیقه بماند سپس خوب فشار دهید تا آب تلخش
برود.

به آن پیازچه، آویشن خرد شده را اضافه کنید. پنیر لبنه و نمک، فلفل سیاه افزوده
مواد را مخلوط کنید.

نان ساچ مغز دار

نان ساچ مغز دار

از خمیر چانه هایی کمی بزرگتر از گردوی درسته جدا کنید. روی سطح میز آرد پاشیده خمیر را بوسیله وردنه
۲۵ در۳۰ باز کنید.از مخلوط آماده شده روی نصف لواش مالیده دو سوی خمیر را هم آورده بوسیله چنگال
حاشیه نان را کمی فشار دهید تا پرس شده در هنگام پخت باز نشود.
در این قسمت باز شما دو راه در پیش رو دارید یکی راه ناسالم سرخ کردن نان ها در روغن
و یکی سالم به روش قدیمی، تابه نچسب را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود و نان ها را
روی تابه قرار دهید وقتی یک طرفش پخت برگردانده بگذارید طرف دیگر هم بپزد. نان داغ را کره مالیده سرو
کنید.نوش جان

خواص اسفناج خام و پخته

اسفناج را می توان خام یا پخته خورد. به منظور اجتناب از زیاد پختن، سعی کنید آن را با بخار بپزید یا به شیوه چینی تفت دهید. شیوه های پخت، بافت و طعم سبزی یاد شده را حفظ کرده و فقدان ویتامین محلول در آب را به حداقل می رسانند. اگر چه ضمن پختن، پاره ای از این مواد غذایی از بین می روند، لکن در واقع صرف ۲۱ پیمانه از سبزی پخته، بیشتر از خوردن ۱ پیمانه سبزی خام ارزش غذایی دارد، چون دارای دو پیمانه برگ است. علاوه بر این، حرارت باعث می شود که پروتئین موجود در اسفناج، آسان تر تجزیه گردد. در صورتی که اسفناج خام همراه با پرتقال یا برش های گریپ فروت به خاطر داشتن ویتامین «ث» اضافی خورده شود، ارزش غذایی اش افزون می گردد.

کافه ترک ـ جام جم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *