آشپزی

طرز تهیه پلوی قهوه‌ ای با هویج و نخود فرنگی ، یک پلوی راحت در عین حال خوشمزه

پلو قهوه ای با سبزیجات یک غذای بسیار خوشمزه برای وعده ناهار است اگر تمایل دارید یک غذای بسیار خوشمزه و راحت درست کنید ما در
این مطلب از پرشین وی قصد داریم ،طرز تهیه پلوی قهوه‌ ای با
هویج و نخود فرنگی ، یک پلوی راحت در عین حال خوشمزه را برایتان
به اشتراک خواهیم گذاشت

پلو قهوه ای با سبزیجات

طرز تهیه پلوی قهوه‌ ای با هویج و نخود فرنگی
برنج قهوه ای خیلی کم در سبد غذایی ما ایرانی ها باب است.
در این مطلب سعی کرده ایم غذایی را با برنج قهوه ای به شما آموزش دهیم تا این برنج را
هم به وعده های غذایی تان اضافه کنید.
پلوی قهوه ای با هویج و نخود فرنگی نام این غذا است!

مواد لازم
برنج قهوه‌ای ۲۰۰ گرم

روغن کنجد ۴ قاشق
سوپخوری

هویج خرد کرده و پخته ۲ عدد

پیاز خرد کرده ۱ عدد درشت

کره گیاهی ۱ قاشق سوپخوری

گلچه‌های گل کلم ۱۵۰ گرم

گوجه
فرنگی خرد کرده ۲ عددنخود فرنگی پخته ۱ پیمانهگشنیز
خرد کرده ۱ دسته کوچکنمک
و ادویه پلوئی به میزان
لازم

پلو قهوه ای با سبزیجات

پلو قهوه ای با سبزیجات

طرز تهیه
۱٫
برنج را بشوئید و بخیسانید.
آن‌گاه در صافی بریزید.
حالا در قابلمه مناسبی نیمی از روغن را بریزید و برنج را بیفزائید و یک دقیقه تفت دهید.

۲٫
سپس به میزان کافی آب و نمک افزوده تا برنج قدری نرم و آب آن تبخیر شود.
اینک به مدت ۲۰ دقیقه برنج را دم کنید.

۳٫
حالا هویج، پیاز، باقیمانده روغن، کره ‌گیاهی، گل کلم، گوجه‌فرنگی، نخودفرنگی، گشنیز، نمک و ادویه پلوئی را در تابه مناسبی
بریزید و روی اجاق بگذارید و تفت دهید.

۴٫
سپس با برنج پخته شده مخلوط کنید، در ظرف مناسبی بکشید و رویش را با پلو زعفرانی و ورقه‌های لیمو‌ترش
بیارائید.

یادآوری: برنج قهوه‌ای را باید از شب قبل بخیسانید.

پلو قهوه ای با سبزیجات

پلو قهوه ای با سبزیجات

بیشتر بدانید از خواص نخود فرنگی چیست؟

نخود فرنگی یا نخودسبز، دانه‌های کروی کوچکی هستند که درون غلاف‌های گیاه پیسوم ساتیوم (Pisum Sativum) قرار دارند. صدها سال است که بخشی از رژیم غذایی انسان‌ها بوده و در سراسر جهان مصرف می‌شوند.

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، نخودفرنگی از خانواده‌ی سبزیجات نیست، بلکه از خانواده‌ی حبوبات است، یعنی گیاهانی که دانه‌هایشان درون غلاف گیاه قرار دارد؛ مثلا عدس، نخود، لوبیا و بادام‌زمینی از خانواده‌ی حبوبات هستند. بااین‌حال، نخودفرنگی معمولا به‌عنوان عضوی از خانواده‌ی سبزیجات پخته شده و به‌فروش می‌رسد و در این مقاله هم با عنوان سبزی از آن یاد می‌کنیم. می‌توانید نخود فرنگی را در حالت فریزشده، تازه یا کنسروی تهیه کنید.

ازآنجایی‌که نخودفرنگی سرشار از کربوهیدارت‌های پیچیده‌ای به نام نشاسته است، هم‌رده‌ی سبزیجات نشاسته‌ای مانند سیب‌زمینی، ذرت و کدوحلوایی قرار می‌گیرد.

نخودفرنگی گونه‌های مختلفی از جمله نخود زرد، نخود چشم سیاه و نخود بنفش دارد. با‌این‌حال غالبا نخود فرنگی یا نخودسبز مصرف بیشتری دارد. نخود اسنپ و نخود برفی هم از دیگر انواع پرطرفدار نخود هستند که به‌دلیل ظاهر مشابه، اغلب با نخود فرنگی اشتباه می‌شوند. اگرچه، مزه و خواص غذایی‌شان کمی متفاوت است.

سرشار از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان است

نخودفرنگی جدول ارزش غذایی فوق‌العاده‌ای دارد. هر یک‌دوم پیمانه (۱۷۰ گرم) نخود فرنگی، فقط ۶۲ کالری دارد، که کالری نسبتا کمی است. حدود ۷۰ درصد این کالری از کربوهیدرات‌ها و بقیه‌ی آن از پروتئین، و مقدار کمی چربی تأمین می‌شود.

شور و شیرین / chetor

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *