آشپزی

طرز تهیه پلو تایی ، یک غذای تایلندی خیلی خوشمزه

ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریم برای شما عزیزان طرز تهیه پلو تایی یکی از غذاهای
بسیار خوشمزه تایلندی را آموزش دهیم همچنین این غذا بسیار برای سلامت افراد
مفید است تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا در ادامه نیز با خواص ماهی آشنا شویم

طرز تهیه پلو تایی

مواد لازم

برنج ۲ و نیم پیمانه

فیله ماهی ۴۵۰ گرم

مخلوط سبزیجات شامل هویج,

فلفل دلمه,

قارچ و ذرت ۲ پیمانه

پیاز ۱ عدد

شکر ۲ قاشق غذاخوری

سویا سس ۲ قاشق غذاخوری

زنجبیل رنده شده ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل و ادویه و روغن میزان لازم

طرز تهیه پلو تایی

طرز تهیه پلو تایی

طرز تهیه پلو تایی

پیاز رو خرد کنید و با شکر تفت بدید, وقتی پیاز کارملی شد, سویا سس و زنجبیل و ماهی رو
اضافه کنید, نمک و فلفل و ادویه هم بزنید.
خیلی آروم مواد رو تفت بدید.
وقتی ماهی کمی تفت خورد, سبزیجات رو اضافه کنید و مواد رو با هم تفت بدید.روی مواد کمی آب بریزید
و وقتی جوش اومد, برنج رو اضافه کنید و اجازه بدید تا آب برنج کشیده بشه و پلو
رو دم کنید.پلو رو در ظرف بریزید و به دلخواه روی اون کمی گشنیز تازه خرد شده بپاشید و سرو
کنید.

نکات
این پلو, یک پلوی تایلندی است!فیله ماهی باید بدون استخوان باشه, تا توی پلو بدمنظره نباشه!میتونید به جای فیله ماهی,
از تن ماهی که روغن اون رو گرفتید, هم استفاده کنید.در صورتی که زنجبیل تازه در دسترس نداشتید, میتونید پودر
زنجبیل رو جایگزین کنید.

بیشتر بدانید از خواص ماهی

ماهی سرشار از مواد غذایی مهم است.
همه‌ی انواع ماهی برای سلامت انسان مفید هستند. ماهی‌ها سرشار از مواد مغذی فراوانی هستند که بیشتر مردم به مقدار کافی از آنها استفاده نمی‌کنند. مواد مغذی‌ای همچون پروتئین با کیفیت بالا، یُد، انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در ماهی وجود دارند.

با این حال، برخی از ماهی‌ها از بقیه بهتر هستند؛ انواع ماهی‌های چرب، به‌عنوان سالم‌ترین نوع ماهی مطرح شده‌اند. به همین دلیل ماهی‌های چرب، مانند سالمون، قزل‌آلا، ساردین، تُن و خالی مخالی حاوی چربی فراوانی هستند. ویتامین
D محلول در چربی ماده‌ای مغذی است که بیشتر مردم در معرض کمبود
آن هستند. این ویتامین مانند هورمون استروئیدی در بدن عمل می‌کند.

ماهی چرب مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ دارد. این اسیدهای چرب برای عملکرد مطلوب بدن و مغز بسیار حیاتی هستند و ریسک ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. برای تأمین امگا ۳، خوردن ماهی حداقل یک یا دو بار در هفته توصیه می‌شود.

خلاصه اینکه، ماهی حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم، از جمله پروتئین با
کیفیت بالا، یُد، انواع ویتامین و مواد معدنی است. انواع ماهی‌های چرب مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین D دارند.

طرز تهیه پلو تایی

طرز تهیه پلو تایلندی

فواید ماهی

ماهی خطر ابتلا به حمله‌ی‌ قلبی و سکته‌های مغزی را کاهش می‌دهد
حمله قلبی و سکته مغزی شایع‌ترین علت مرگ زودرس در دنیا هستند. اما نگران نباشید! یکی از بهترین غذاهایی که می‌توانید برای سلامت قلب بخورید، ماهی است.

جای تعجب نیست که مطالعات فراوانی نشان می‌دهند افرادی که به‌طور مرتب ماهی می‌خورند، کمتر در معرض خطر حمله‌های قلبی، سکته‌های مغزی و مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی هستند.

مطالعه‌ای درباره‌ی بیش از ۴۰ هزار نفر از مردان فعال در حوزه‌ی سلامت در ایالات متحده‌ی آمریکا نشان داد، احتمال ابتلا به بیماری قلبی میان کسانی که به‌طور مرتب یک بار یا بیشتر در هفته ماهی مصرف می‌کنند، تا ۱۵ درصد کاهش می‌یابد.

محققان بر این باورند که انواع ماهی‌های چرب به‌دلیل میزان بالای اسیدهای چرب امگا ۳ برای سلامت قلب مفیدتر هستند.

خلاصه اینکه، خوردن حداقل یک بار ماهی در هفته خطر ابتلا به حمله‌‌های قلبی و سکته‌های مغزی، دو عامل بزرگ مرگ در دنیا را کاهش می‌دهد.

سرآشپز / چطور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *