آشپزی

طرز تهیه چیپس کدو سبز!!

کدو سبز از نظر تغذیه ای دارای ارزش زیادی است و به عنوان یک منبع خوب ویتامین C و ویتامینA، منیزیم
فسفر، پتاسیم ، مس ، فیبر ، فولات و فسفر شناخته می شود. برای تهیه ی چیپس کدو سبز با ما در
پرشین وی همراه باشید .

مواد لازم چیپس کدو سبز

خرده نان یک چهارم فنجان

پنیر پارمزان یک چهارم فنجان

نمک یک چهارم چای خوری

پودر سیر یک چهارم چای خوری

فلفل سیاه یک هشتم چای خوری

شیر کم چرب ۲ قاشق غذا خوری

کدو سبز حلقه حلقه شده دو و نیم فنجان

اسپری روغن

طرز تهیه چیپس کدو سبز:

.فر را روی ۴۲۵ درجه قرار دهید ۲٫۵ ماده اولیه غذا را با هم ترکیب کنید..با یک هم زن دستی
هم بزنید.شیر را در یک کاسه بریزید و حلقه های کدو سبز را در شیر بریزید.سپس کدوها را
از شیر در آورده و در ترکیب خرده نان ، پنیر ، نمک و فلفل و پودرسیر بغلتانید.

روی تور سیمی فر با اسپری روغن بپاشید.یک عدد کاغذ روغنی را روی تور سیمی در فر قرار دهید
و حلقه ها ی کدو را روی کاغذروغنی بگذارید..به مدت ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید تا ترد شوند.
در ظرف سرو بچینید و به عنوان یک دسر مقوی برای بچه ها در نظر بگیرید.

چیپس کدو سبز

چیپس کدو سبز

کدو سبز برای لاغری، پوست و سلامتی

کدو سبز از میوه های تابستانی هم خانواده کدو تنبل است که بومی نواحی آمریکای جنوبی بوده
و معمولا به رنگ سبز تیره یا روشن یافت می شود. به نظر می رسد عمر کدو سبز وحشی به ۱۰
هزار سال پیش باز می گردد، در واقع کدو سبز امروزی صدها سال بعد از رشد گونه های وحشی
آن در آمریکای جنوبی کشت شده است.

کدو سبز در حقیقت میوه نارس گیاه است و میوه رسیده آن بسیار بزرگ تر از اندازه کدو سبز معمولی
می باشد. طبع کدو سبز سرد و تر است.کدو سبز برای لاغری و دیابت بسیار مفید است و برای درمان
انواع بیماری ها همچون آسم و سرماخوردگی، سرطان روده، مشکلات معده و یبوست، فشار خون بالا
و تیروئید تاثیر فوق العاده دارد.

خواص کدو سبز

خواص کدو سبز

کدو سبز

کدو سبز از میوه های کم نشاسته است که کربوهیدرات کم و فیبر فراوان داشته و با ایجاد احساس
سیری در فرد باعث کاهش اشتها می شود. این میوه دارای آب فراوان و شاخص گلیسمی پایین است.
به همین دلیل جزو میوه های مشهور در لاغری و کاهش وزن بوده و به درمان چاقی کمک می کند.

فیبر رژیمی موجود در کدو سبز جذب گلوکز را کاهش داده و برای بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ مفید
است. مطالعه ای نشان می دهد فیبر نامحلول در کدو سبز نیز خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.
از سوی دیگر مصرف فیبر خطر بروز سندرم متابولیک را – که از عوامل موثر ابتلا به دیابت می باشد –
کاهش داده و تحمل گلوکز در افراد دیابتی را بهبود می بخشد.

ب کدو سبز بسیار ادرار آور است. کدوسبز برای اشخاص گرم مزاج و صفراوی بسیار مفید و خون ساز
است. سرفه را درمان می‌کند و روغن آن برای رفع دل‌پیچه مفید است.

نیکو  – پرشین استار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *