آشپزی

طرز تهیه کرم پرتقال

استفاده از میوه ها و عصاره آنها در تهیه دسر می تواند طعم مطبوعی را برای دوستداران انواع میوه ایجاد کند. یکی از میوه های محبوب پرتقال است که کیک و دسرهای آن همیشه طرفداران خود را داشته است. طرز تهیه کرم پرتقال را در پرشین وی بخوانید.

مواد لازم کرم پرتقال

زرده تخم مرغ= ۲ عدد

آب پرتقال = ۱ پیمانه

شکر= ۱ پیمانه

رنده پوست پرتقال = نصف قاشق مرباخوری

وانیل= نصف قاشق مرباخوری

خامه= ۱۰۰ گرم

ورق ژلاتین= ۲ ورق

کرم پرتقال

کرم پرتقال

دستور تهیه کرم پرتقال :

ورق ژلاتین را در آب سرد
حل کرده سپس با آب داغ کاملا آنرا حل می کنیم.در ظرفی زرده تخم مرغ و شکر را کاملا هم
میزنیم تا یکنواخت شود.سپس آب پرتقال را به آن اضافه می کنیم.بعد وانیل ، رنده پوست پرتقال ،
خامه ،و ژلاتین حل شده را به آن اضافه کرده و پس از اینکه خوب به هم زدیم آنرا در
قالب ریخته و به مدت ۵ ساعت در یخچال قرار می دهیم.لازم به ذکر است که ۱ پیمانه شکر برای
آب پرتقال شیرین زیاد است.

پرتقال و سکته

بر اساس گفته های موسسه قلب در آمریکا، خوردن ترکیباتی که در مرکباتی همچون
پرتقال و گریپ فروت یافت می شود می تواند خطر ابتلا به سکته را در زنان کاهش
دهد. افرادی که مقادیر زیادی از مرکبات را مصرف می کنند ۱۹ درصد کمتر از سایر افراد به سکته مبتلا می شوند.

کرم پرتقال

کرم پرتقال

خواص پرتقال برای فشار خون

مصرف سدیم اندک برای کاهش فشار خون ضروری است. با اینحال افزایش
مصرف پتاسیم می تواند به اندازه این موضوع مهم باشد.

بر اساس نظرسنجی های انجام شده، کمتر از ۲ درصد از بزرگسالان آمریکا ۴۷۰۰ میلی
گرم از این ماده را که مورد نیاز است در روز مصرف می کنند. به خاطر داشته باشید
که مصرف پتاسیم کافی باعث می شود خطر مرگ ناشی از هر شرایطی تا ۲۰ درصد کاهش یابد.

کرم پرتقال

کرم پرتقال

خاصیت پرتقال برای سرطان

بر اساس مطالعه ای که در مجله Epidemiology منتشر شده است،
مصرف موز، پرتقال و آب پرتقال طبیعی در دو سال اول زندگی می تواند خطر توسعه سرطان خون را در کودکان کاهش دهد.

از آنجایی که پرتقال منبع بسیار عالی از آنتی اکسیدان قوی ویتامین
C است می تواند به مبارزه با تشکیل رادیکال های آزاد که باعث ایجاد سرطان می شوند کمک کند.

با اینکه مصرف ویتامین C کافی به عنوان یک آنتی اکسیدان ضروری و ب
سیار مفید است، اما مقادیری که برای مقاصد درمانی برای سرطان مورد نیاز است فراتر از مصرف خوراکی آن خواهد بود. مصرف فیبر بالا از طریق میوه ها و سبزیجات نیز می تواند خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش دهد.

سیب سبز ـ سلامت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن