آشپزی

طرز تهیه یک فلافل خوشمزه با نخود و عدس سبز

فلافل به توپک های سرخ شده نخود گفته می شود که ریشه عربی دارد
فلافل غذای بسیار خوشمزه و قابل دسترس است که میتوانید برای دور همی ها
و یا مسافرت از آن استفاده کنید ، در ادامه مطلب از پرشین وی ما برای شما
عزیزان طرز تهیه فلافل خوشمزه با نخود و عدس سبز را آماده کرده ایم

فلافل خوشمزه با نخود و عدس سبز

فلافل غذایی سالم و خوشمزه است که زمانی کمی برای درست کردنش لازم است .
آماده سازی : ۱۵ دقیقه پخت : ۱۵ دقیقه
مواد لازم جهت تهیه فلافل با نخود و عدس سبز :

نخود ۱ پیمانه

عدس ۱ پیمانه

جعفری خرد شده ۱/۲
پیمانه

گشنیز خرد شده ۱/۲ پیمانه

پیازچه خرد شده ۱/۴ پیمانه

سیر ۳ حبه

پیاز سفید کوچک ۱ عدد

نمک
۲ قاشق غذا خوری

زیره سبز ۲ قاشق چای خوری

انبه پودر شده ۲ قاشق غذا خوری

* جوش شیرین
۱ قاشق غذا خوری

* جوش شیرین : ۱ قاشق غذا خوری با کنجد برای هر پیمانه از موادی
که درست میکنم.

فلافل خوشمزه با نخود و عدس سبز

فلافل خوشمزه با نخود و عدس سبز

طرز تهیه فلافل با نخود و عدس سبز :

نخود و عدس را به صورت جداگانه خیس کرده من نخود را دو شب و عدس را یک شب خیس
کردم بعد از آبکشی کردن نخود و عدس را در چرخ گوشت یا غذاساز ریخته و چرخ می کنیم.

من در چرخ گوشت ریختم بعد تمام سبزیجات را نیز اضافه کردم تا آن ها کاملا چرخ شده و به
صورت سس روی مواد نخود و عدس ریخته شد.

بعد سیر خیلی ریز رنده کردم به همراه تمام ادویه جات اضافه کرد و مخلوط کردم با این مخلوط حدود
۸ پیمانه مخلوط فلافل بدست می آید که برای هر پیمانه موقع سرخ کردن ۱ قاشق چای خوری جوش شیرین
و ۱ قاشق چای خوری کنجد به مواد اضافه و مدت نیم ساعت در یخچال قرار می دهیم.
بقیه مواد را بسته بندی کرده در فریزر نگهداری کنید.

فلافل را در قالب مخصوص فلافل ریخته و در روغن داغ سرخ می کنیم برای هر کدام ۲-۳ دقیقه کافی
است.
همراه با سس انبه نوش جان کنید.

فلافل خوشمزه با نخود و عدس سبز

فلافل خوشمزه با نخود و عدس سبز

بیشتر بدانید از خواص فلافل

۱. سیر کننده سریع
زمانی که فلافل می‌خورید، ۱۳۹۳ کیلوژول یا ۳۳۳ کیلو کالری دریافت می‌کنید. این برای افرادی که می‌خواهند قدم بزنند و در مسیر چیزی بخورند، خاصیت خوبی است. می‌توانید از روزتان لذت ببرید و صدای قار و قور شکم خود را نشنوید.

 

خواص فلافل ۲: منبع پروتئین
این غذای نرم و کوچک، ۱۳.۳۱ گرم پروتئین دارد و برای افرادی که به پروتئین حساس هستند مفید است. با خوردن فلافل می‌توانید به شکلی بی‌خطر و خوشمزه، پروتئین دریافت کنید. آن را با سبزیجات مورد علاقه خود ترکیب کرده و لذت ببرید!

 

۳. بینایی خوب
فلافل به دلیل داشتن ویتامین A، خوراکی خوبی برای تقویت بینایی است. ویتامین A، یکی  از ویتامین‌های مورد نیاز چشم بوده و در رفع تباهی لکه زرد و آب مروارید موثر است. این ویتامین به بینایی شما در مکان‌های کم‌نور کمک می‌کند.

خواص فلافل ۴: منبع ویتامین B
ویتامین B به عنوان یک ماده انرژی دهنده شناخته می‌شود و فلافل حاوی این ویتامین است. فلافل با داشتن انواع ویتامین B به حفظ انرژی در طول روز کمک می‌کند. وقتی فلافل باشد، دیگر به مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا نیازی نیست!

 

بریونی / tedsa

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *