آشپزی

طز تهیه بریانی میگو

یکی از محبوب‌ترین غذاهای دریایی میان هموطنان ایرانی میگوست.
بریانی میگو یکی از غذا های هندی می باشد . با ما در پرشین وی
همراه باشید .

مواد لازم بریانی میگو

میگو=نیم کیلو

پیاز=۲ عدد

روغن=به مقدار لازم

ادویه(نمک،فلفل،پودر فلفل قرمز،زردچوبه،دارچین،پودر زیره)=به مقدار لازم

سیر=۳ حبه

گشنیز خرد شده=۱ لیوان

رب گوجه فرنگی=۲ قاشق غذاخوری

برنج آبکش شده=به مقدار لازم

طرز تهیه بریانی میگو:

۱٫پیاز و سیر را خرد کرده در روغن سرخ کنید.
۲٫
ادویه را به پیاز اضافه کرده هم بزنید.

۳٫میگو را به مواد اضافه کرده در روغن کمی تفت دهید.

۴٫گشنیز خرد شده را به مواد اضافه کرده هم بزنید.

۵٫رب گوجه فرنگی را همراه با نصف لیوان آب جوش به مواد اضافه کرده بگذارید روی حرارت ملایم بماند تا
کمی بجوشد.

۶٫بعد از اینکه مواد غلیظ شد؛ مواد را لای برنج آبکش شده در قابلمه ریخته سپس قابلمه را روی حرارت
ملایم بگذارید تا پلو به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد.۱۵ دقیقه قبل از دم کشیدن برنج کمی کره آب کرده و
زعفران روی برنج بریزید.

میگو و خواص باورنکردنی آن

میگو گونه‌ای از سخت‌پوستان است که در اکثر آب‌های جهان وجود دارد. میگو علی‌رغم ظاهر نه‌چندان
جذابش، یکی از منابع غنی از آهن است و مصرف آن به افرادی که دچار کم خونی هستند، توصیه می‌شود.
میگو همچنین یکی از خوراکی‌های سرشار از امگا ۳ است و به همین دلیل، به کنترل فشار خون نیز کمک می‌کند.

میگو خوشمزه و بسیار لذیذ است و نسبت به سایر غذاهای دریایی کالری کمتری دارد. روش‌های متنوعی
برای طبخ و پخت میگو وجود دارد اما برای بهره‌مندی از حداکثر خواص میگو بهتر است انواع میگو را کباب
یا بخارپز کنید. همراه ما باشید، در مطلب زیر به حقایقی در مورد میگو و نیز مضرات و خواص میگو اشاره
می‌کنیم که دانستن‌شان خالی از لطف نیست.

بریانی میگو

بریانی میگو

یکی از خواص میگو این است که این خوراکی جزو غذاهای کم کالری است. یک میگوی متوسط حدود
۷ کالری دارد، یعنی ۱۲ عدد از آن کمتر از ۸۵ کالری دارد؛ تقریبا ۱۵ کالری کمتر از یک سینه‌ی مرغ ۸۵
گرمی. یک میگوی جامبو (نوعی میگو که معمولا در کوکتل میگو سرو می‌شود) حدود ۱۴ کالری و یک
قاشق چای‌خوری از سس کوکتل ۵ کالری دارد، بنابراین ۳ عدد میگوی جامبو، هرکدام با یک قاشق
چای‌خوری سس کوکتل به‌عنوان پیش‌غذا، در کل ۶۰ کالری دارد؛ یعنی ۱۰ کالری کمتر از یک سوسیس
انگشتی و ۲۰ کالری کمتر از دو عدد مینی امپانادا (گوشت یا میوه‌ی خردشده که در لایه‌ای از خمیر
می‌پیچند و سرو می‌کنند) یا دو عدد مینی پای کیش (خوراک پنیر، گوشت و اسفناج که در لایه‌ای
از خمیر ماکارونی پیچیده و طبخ می‌شود).

همه چیز درباره خواص میگو

یکی دیگر از خواص میگو داشتن مقدار زیادی پروتئین است. میگوها علاوه بر آب، عمدتا از پروتئین
تشکیل می‌شوند. ۸۵ گرم میگوی پخته یا کباب‌شده حدود ۲۰ گرم پروتئین فراهم می‌کند؛ یعنی
فقط چند گرم کمتر از یک سینه‌ی مرغ ۸۵ گرمی. هر عدد میگوی جامبو حدود ۳ گرم پروتئین دارد
و حاوی چربی و کربوهیدرات بسیار کمی است.

خواص میگو

خواص میگو

دستورالعمل‌های رژیمی فعلی مربوط به USDA (وزارت کشاورزی ایالات‌متحده) و انجمن قلب آمریکا
می‌گویند که مصرف کلسترول رژیمی باید به کمتر از ۳۰۰ میلی‌گرم در روز محدود شود و ۸۵ گرم
میگو حدود نصف آن مقدار را فراهم می‌کند. دو نوع کلسترول وجود دارد. اولی کلسترول رژیمی
نامیده می‌شود که همان کلسترول موجود در مواد غذایی است. فقط غذاهای حیوانی حاوی
کلسترول هستند، چون بدن حیوانات کلسترول تولید می‌کند. نوع دوم کلسترول، کلسترول
خون یا سرُم است؛ این کلسترول‌ِ داخل بدن شماست. کلسترول خون توسط کبد شما تولید
و به درون جریان خون‌تان ترشح می‌شود.

ویرگو ل  –  ستاره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *