آشپزی

همبرگر با سویا شامی دلپذیر

همبرگر با سویا شامی دلپذیر آشپزی و شیرینی

ما در این مطلب طرز تهیه همبرگر با سویا بسیار خوشمزه را به اشتراک خواهیم گذاشت

همبرگر یکی از غذاهای بسیار محبوب در بین افراد است این بار ما در این مطلب از پرشین وی
قصد داریم برای شما عزیزان طرز تهیه همبرگر با سویا را برای شما عزیزان به اشتراک بگذاریم با این
روش می توانید به خوشمزگی همبرگر با گوشت نیز لذت ببرید تا انتهای مطلب همراه ما باشید
تا خواص سویا را نیز مورد بررسی قرار دهیم

همبرگر با سویا

مواد لازم

سویا –

پیاز –

۲ عدد تخم مرغ

– نمک و فلفل –

دارچین –

جوز هندی طرز
تهیه ابتدا سویا را به مدت ۱۰ دقیقه در آّب ولرم خیس می کنیم و سپس آن را به مدت
۵ دقیقه روی حرارت قرار داده تا پخته شود ، سپس آنرا چرخ می کنیم .
در مرحله بعدی پیاز را رنده کرده و آبش را می گیریم وهمراه با ۲ عدد تخم مرغ و نمک
، فلفل ، دارچین ، جوز هندی ، با هم مخلوط کرده و سپس به صورت گلوله های کوچک جدا
کرده و پهن می کنیم مانند همبرگر.
سپس در روغن سرخ می کنیم و همراه با گوجه فرنگی و خیار شور ، کاهو ، سس مایونز سرو
می کنیم.

همبرگر با سویا

همبرگر با سویا

بیشتر بدانید ازارزش غذایی سویا :

نه نوع اسید آمینه ضروری در همه گیاهان به وفور یاقت می شود و در این میان دانه های
سویا در دنیای گیاهان استثناء هستند. دانه های سویا محتوی تقریبأ %۴۰ پروتئین هستند.
صنایع غذائی می توانند دانه های سویا را طوری فرآوری کنند که پروتئین آنها حفظ شود،
بنابراین دانه سویایی که خورده می شود مملو از پروتئین خواهد بود. مهمترین نتیجه حاصل از مصرف محصولات سویا کاهش بیماری های مهلک است.

دانه های سویا دارای مواد معدنی همچون کلسیم ، آهن ، و روی می باشند که میزان موادمعدنی
آن در انواع متفاوت دانه های سویا، مختلف می باشد. پروتئین سویا ، آرد سویا و دانه های پخته
سویا بیشتر از دیگر محصولات آن دارای مواد معدنی دارند. دونوع ایزوفلاون مهم در دانه های سویا
genisteinجنیستئین و داییدزئین daidzeinهستند.سویا از جمله مواد غذایی است که می توان
از آن فراورده های زیادی تهیه کرد.با بهره گیری از تکنولوژی مدرن,بشر امکان تولید انواع مختلف فراورده سویا را با طعم های متفاوت دارد.

همبرگر با سویا

همبرگر با سویا

سویا و سلامتی

مطالعات انجام گرفته نشان می‌دهد که سرطان سینه ، پروستات و روده کوچک در آمریکا که به میزان
کمتری از فرآورده های سویا استفاده می شود بیشتر شایع است. در مطالعات آزمایشگاهی انجام
شده مشخص شده که ایزوفلاونها می توانند در قابلیت رشد یک سلول سرطانی اختلال ایجاد نمایند.

همچنین فرآورده های سویا می توانند خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش دهند. یک تئوری آزمایش
شده بیان می کند که ایزو فلاونها چربی خون را پایین نگه می دارند .

آزمایشهای بالینی نشان داده اند
افرادی که پروتئین گیاهی مصرف می کنند،در مقایسه با پروتئین حیوانی، میزان کلسترول خون کمتری
دارند اهمیت این یافته چنان است که سازمان غذا و دارو اخیرأ اعلام کرده که پروتئین گیاهی برای
سلامت قلب مفید است. اگر محصولی در هر وعده مصرفی حداقل۲۵/۶ گرم پروتئین گیاهی داشته
باشد و دارای چربی و کلسترول پایینی باشد، تولید کنندگان آن می توانند ادعا کنند که احتمال ب
یماریهای قلبی را کاهش می دهد مشروط بر اینکه فرد حداقل ۲۵ گرم پروتئین گیاهی در روز مصرف نماید.همچنین نقش احتمالی فرآورده های سویا در جلوگیری از پوکی استخوان مورد بررسی قرار گرفته است. ایزو فلاونها و مشتقات سویا کهipriflavoneایپری فلاون نامیده می شوند وقتی بهمراه کلسیم و ویتامین Dمصرف شوند محتوای مواد معدنی استخوان را در زنان یائسه بالا می برند.

 

/groohashpazi.blogfa.com / kaums

۲۰۲۱-۰۶-۰۵ / گردآوری:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *