آشپزی

کباب چنجه چوبی خوشمزه  تر از چلو کباب

کباب  ها انواع مختلفی دارند و می توان آنها را به شکل ها و طعم های مختلف تهیه کرد. امروز تصمیم داریم یکی از خوشمززه ترین اواع کباب را به شما عزیزان آموزش دهیم تا در ایام نوروز بتوانید ان را تهیه کنید و در کنار خانواده و دوستان از خوردن آن لذت ببرید. کباب چنجه چوبی پرشین وی بخوانید

کباب چنجه چوبی

کمتر کسی پیدا می شود که کباب چنجه دوست نداشته باشد .
درست است که همه کباب های چنجه چند تکه گوشت داخل سیخ هستند ولی شما می توانید انواع و
اقسام کباب های چنجه را با طعم های متفاوت بپزید.
این کباب چنجه را هم از دست ندهید.
تلفیق میخک، زنجبیل و تخم گشنیز مزه خاصی به کباب می دهد که مطمئنا تا حالا امتحان نکرده اید.

مواد لازم کباب چنجه چوبی

۸۰۰ گرم فیله یا راسته گوسفند یا گوساله ۳ عدد پیاز ۲/۱ ق چ میخک پودر شده ۱ ق ج
پودر زنجبیل ۱ ق س پودر تخم گشنیز به میزان لازم نمک و فلفل سیاه ۲ عدد فلفل دلمه ای
۲ ق س آب‌لیموی ترش ۴/۱ پیمانه کره ذوب شده به میزان لازم سیخ چوبی

کباب چنجه چوبی

کباب چنجه چوبی

طرز تهیه کباب چنجه چوبی

۱٫
گوشت را به‌صورت چنجه (تکه های ۴×۴) یکدست خرد کنید.
۲ عدد از پیازها را ریز رنده کرده، سپس در تنظیف بریزید و فشار دهید تا آب آن کاملاً گرفته
شود.
آب پیاز را با پودر میخک، زنجبیل، تخم گشنیز و فلفل مخلوط کنید و آنها را در یک ظرف مناسب
بریزید.
چنجه ها را در این سس به مدت حداقل ۴ ساعت و حداکثر ۲۴ ساعت بخوابانید.

۲٫ بعد از این زمان چنجه ها را از سس درآورده و به آبلیمو آغشته کنید.

۳٫  فلفل دلمه ای و یک عدد پیاز باقیمانده را به‌صورت مکعب های ۴ سانتی خرد کنید، سپس آنها را به
همراه گوشت چنجه به ترتیب به سیخ بکشید.

کباب چنجه چوبی

کباب چنجه چوبی

۴٫
کباب ها را زیر گریل یا روی کباب‌پز کباب کنید.
در حین کباب شدن کره را با قلم مو روی چنجه ها بمالید.
در انتها آنها را آغشته به مقداری نمک کنید.

یه جور دیگه
برای اینکه چوب کباب چوبی درحین پخت کباب نسوزد آن را یک روز در آب خیس کنید.

گوشت قرمز و تقویت سیستم ایمنی بدن

به دلیل سلنیوم موجود در گوشت گوسفند که حاوی آنتی اکسیدان های فراوان می باشد
می توانید برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود از آن بهره بگیرید. افزایش سیستم ایمنی بدن به مقابله بهتر با بیماری ها و باکتری ها کمک می کند.

 
 افزایش سوخت و ساز بدن

اگر شما گوشت گوسفند را به صورت منظم میل کنید به کاهش وزن دست پیدا می کنید. گوشت
قرمز دارای پروتئین زیاد و چربی کم می باشد. به همین به کنترل وزن کمک می کند. مصرف
گوشت گوسفند باعث می شود تا سوخت و ساز بدن شما زیاد شده و کالری بسوزانید.

 
افزایش انرژی بدن

گوشت گوسفند یک منبع عالی از انرژی می باشد. مصرف گوشت گوسفند به شما انرژی بسیار
می رساند چرا که صد گرم از این گوشت دارای ۲۰۶ کیلوکالری انرژی می باشد که انرژی مورد
نظر روزانه را تامین می کند. اگر فعالیت های سنگین و فکری زیادی انجام می دهید می توانید برای تقویت بدن خود گوشت گوسفند میل کنید.

سلامت و تقویت استخوان ها
گوشت گوسفند برای استخوان ها و دندان ها بسیار مفید می باشد چرا که دارای ترکیباتی از
کلسیم است که باعث می شود رشد استخوان ها در کودک به درستی انجام شود. گوشت گوسفند دارای ۲۷۲ میلی گرم فسفر است.

مجله آشپزی مثبت ـ پارسی دی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *