آشپزی

کوکوی کدو سبز با شکر!

کوکوها از تنوع بالایی برخور دار هستند که برای وعده شام مناسب هستند ما در این مطلب از
پرشین وی قصد داریم برای شما عزیزان طرز تهیه کوکوی کدو سبز ، یک کوکو بسیار مغذی و خوشمزه
برای سلامتی افراد را برایتان به اشتراک بگذاریم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید

کوکوی کدو سبز

کوکوی کدو را به انواع و اقسام مدل ها می پزند کافی است شما کدو سبز دوست داشته باشید فرقی نمیکند
که با چه موادی آن کوکو پخته باشند.
این کوکوی کدو یک فرق عمده دارد این که در مواد تشکیل دهنده آن کمی از شکر استفاده شده است.
تعجب نکنید.
امتحان کنید.
طعم و مزه و متفاوتی دارد که هیچ وقت تجربه نکرده اید.

مواد لازم
۳ عدد کدوی متوسط

۴ عدد تخم‌مرغ

۱ ق س آرد سفید

۲ ق س شکر

نوک ق چ زعفران
ساییده شده

نوک ق چ دارچین نمک به مقدار لازم مقداری روغن برای سرخ کردن

طرز تهیه:

۱٫
کدوها را شسته و پس از پوست کندن، با رنده درشت رنده کنید.
کدوهای رنده شده را در کاسه بلوری بزرگی بریزید و همه مواد شامل تخم‌مرغ، آرد، شکر، نمک، زعفران و دارچین
را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند.

۲٫
در تابه گردی با اندازه متوسط، مقداری روغن بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید و بگذارید داغ شود؛
سپس مواد را داخل تابه بریزید و شعله اجاق گاز را برای مدت یک دقیقه زیاد کرده ، سپس کم
کنید و در ظرف را بگذارید تا کوکو به اصطلاح خودش را بگیرد.
پس از اینکه یک طرف کوکو سرخ شد، آن را مانند کوکوی سبزی برش بزنید و هر تکه را
برگردانید و طرف دیگر را هم در روغن سرخ کنید.

کوکوی کدو سبز

کوکوی کدو سبز

نکته ۱: شما می‌توانید به جای آنکه شکر به مواد کوکو بریزید، آن را از مواد داخل کوکو حذف کرده
ولی با کمی آب مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا کمی قوام بیاید، سپس بعد از آماده شدن کوکو،
این شربت را روی کوکو بریزید و سرو کنید.

نکته ۲: برای خوشرنگ شدن این کوکو علاوه بر زعفران، از رب گوجه فرنگی هم می‌توانید استفاده کنید.

نکته ۳: این غذا را داخل فر نیز می‌توان پخت.

نکته ۴: وجود آرد در مواد لازم این روش پخت، باعث می‌شود آب اضافی کدوی رنده شده جذب شده ،
از شل شدن کوکو جلوگیری شود.

بیشتر بدانید از خواص کدو سبز

. نوزادان و کودکان
کدو سبز مقادیر بالایی فیبر و آب دارد و می تواند به درمان یبوست و اسهال در نوزادان و کودکان کمک کند.

مقادیر بالای ویتامین C موجود در کدو سبز برای جلوگیری از مشکلات ریه در نوزادان و کودکان مفید می باشد.

جنین و زنان باردار
مقادیر بالای فولات موجود در کدو سبز برای سلامتی زنان باردار در دوران بارداری ضروری است و از نقص های زایمان و مشکلات رشد جنین جلوگیری می کند.

ریبوفلاوین موجود در کدو سبز برای جلوگیری از نقایص مادرزادی جنین در دوران بارداری مفید است. همچنین منیزیم موجود در کدو سبز به پیشگیری از زایمان زودرس در دوران بارداری کمک می کند.

مقادیر بالای ویتامین های B موجود در کدو سبز باعث افزایش سطح انرژی و بهبود خلق و خو در زنان باردار می شود.

پیش از مصرف هر گونه خوراکی در دوران بارداری حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

کوکوی کدو سبز

کوکوی کدو سبز

. چربی سوزی، لاغری و کاهش وزن
کدو سبز حاوی مقادیر بالایی آب و فیبر و مقادیر بسیار کم کربوهیدرات و کالری است که باعث افزایش چربی سوزی بدن شده و با کاهش اشتها به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

. دیابت و قند خون
کدو سبز مقادیر کمی کربوهیدرات و قند دارد و به دلیل شاخص گلیسمی پایین برای پیشگیری از دیابت مفید می باشد، علاوه بر این الیاف پلی ساکاریدی موجود در کدو سبز از جمله پکتین به تنظیم قند خون افراد دیابتی کمک می کنند.

مجله آشپزی مثبت /coca

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *