آشپزی

کوکی هویج اسان و خوشمزه برای تغذیه مدرسه بچه ها

کوکی ها یکی از شیرینجات بسیار خوشمزه پر طرفدار هستند که به راحتی می توانید
در منزل درست کنید ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریم طرز تهیه و اموزش کوکی هویج اسان
و خوشمزه برای تغذیه مدرسه بچه ها را برایتان به اشتراک بگذاریم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید

اموزش کوکی هویج

مواد لازم:
کره: ۱ پیمانه

شکر: ۱ پیمانه

رنده پوست پرتقال: ۲ ق غذاخوری

هویج رنده شده: ۱ و یک چهارم پیمانه

تخم مرغ: ۱
دونه

آرد: ۲ و دو سوم پیمانه

بیکینگ پودر: ۲ ق چایخوری

نمک: ۱ پنسه

پودر دارچین: یک دوم ق چایخوری

اموزش کوکی هویج

اموزش کوکی هویج

طرز پخت:
مواد رو میذاریم
بیرون همدما شن…
فر رو روی ۱۹۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم…
سینی فر رو کاغذ انداختم…
من دیگه کاغذ رو چرب نکردم بر خلاف دستورآرد و بیکینگ پودر رو سه بار الک کردم با نمک و
دارچین مخلوط کردم..
من کمی جوز هندی هم توش رنده کردمکره و شکر رو خووووووووب با همزن می زنیم تا کرم و سبک
بشه…..
تخم مرغ و رنده پوست پرتقال رو هم ریختم (من پوست پرتقال خشک شده داشتم که آسیابش کردم) و زدم
تا خوب مخلوط بشه

حالا مخلوط آرد و هویج رنده شده رو کم کم و به تناوب به مواد اضافه
می کنیم و مواد رو مخلوط می کنیم با قاشق چوبی یا لیسک…
خمیر سفتی خواهید داشت

از خمیر گلوله هایی اندازه قاشق چایخوری برداشته و توی سینی می چینیم…..
میره توی فر به مدت ۱۲ دقیقه یا تا زمانی که زیرش تغییر رنگ بده

من چون وقتم زیاد نبود
سری بعدی رو با اسکوپ زن بستنی اندازه زدم و گذاشتم توی مایکرو….این اولین تجربه پخت شیرینی توی مایکرو بود…

سری های کوچیک تر رو توی فر و بزرگ ها رو هم توی مایکرو فر درست کردم

وقتی آماده شد
از فر خارج می کنیم و روی رَک (توری سیمی) خنکشون می کنیم و اگه دوست داشتیم روش شکلات آب
شده می ریزیم

واسه تغذیه مدرسه بچه ها هم عالی و مقویه

توی ظرف دردار نگه دارین حتما

اموزش کوکی هویج

اموزش کوکی هویج

بیشتر بدانید از خواص هویج

در کشور‌هایی که مردم دچار فقر تغذیه‌ای هستند، کمبود ویتامین A به‌ویژه در کودکان درحال‌رشد می‌تواند باعث عارضه شب‌کوری شود، اما در کشور‌های توسعه‌یافته یک فرد معمولی می‌تواند مصرف هرگونه ماده غذایی حاوی ویتامین A را به مدت یک یا چند ماه قطع کند و دچار این عارضه نشود.

ازآنجاکه بدن مولکول‌های این ویتامین را در کبد ذخیره می‌کند، می‌تواند در صورت نیاز از ویتامین‌های ذخیره شده در کبد استفاده کند.

همچنین باید توجه داشت مواد غذایی مهم دیگری ازجمله اسفناج، سیب‌زمینی شیرین و کدو که غنی از ویتامین A هستند می‌توانند نیاز شما به این ماده را تأمین کنند.

با مصرف سبزیجات کافی می‌توانید مطمئن باشید چشمان شما ویتامین A موردنیاز خود را دریافت کرده‌اند.

کارشناسان درعین‌حال می‌گویند وقتی شما مقدار زیادی هویج یا سبزیجات دیگر مصرف می‌کنید، بدن فقط به میزانی که نیاز دارد بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می‌کند نه بیشتر و این درواقع نوعی کمک به بدن است، زیرا میزان زیاد ویتامین A می‌تواند خطرناک باشد و به کبد شما آسیب برساند.

هانی شف / eghtesadonline

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن