آشپزی

کیک سه دقیقه ای خوشمزه و آسان بپزید

کیک ها انواع مختلفی دارند و تهیه آن ها بسته به مواد اولیه شان می تواند متفاوت باشد. اگر شما هم دنبال تهیه یک کیک ساده و فوری هستید با ما همراه باشید. طرز تهیه کیک سه دقیقه ای را در پرشین وی بخوانید.

مواد لازم کیک سه دقیقه ای

تخم مرغ : یک عدد

۱/۸ قاشق چایخوری : وانیل

۳ قاشق غذا خوری : شکر

۳ قاشق غذا خوری : روغن مایع

۶ قاشق غذا خوری : شیر

۶ قاشق غذاخوری : آرد

۱ قاشق چایخوری بکینگ پودر

پودر کاکائو و پودر نارگیل در صورت نیاز

کیک سه دقیقه ای

کیک سه دقیقه ای

طرز تهیه کیک سه دقیقه ای

ابتدا یک عدد تخم مرغ را با ۱/۸ قاشق چایخوری
وانیل و ۳ قاشق غذاخوری شکر بزنید تا کرم رنگ شود ۳ قاشق غذاخوری روغن مایع بریزید ۶ قاشق غذاخوری
شیر اضافه کنید.

در آخر ۶ قاشق غذاخوری آرد را با ۱ قاشق چایخوری بکینگ پودر الک کرده به مواد اضافه کنید اگر
بخواهید کاکائویی باشد یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو بریزید دستگاه ساندویج ساز را روشن کنید تا داغ شود آنرا چرب
کرده و از مواد به اندازه یک قاشق داخل آن بریزید در آنرا ببندید بعد از ۳_۵ دقیقه کیک حاضر است می توانید با شکلات و پودر نارگیل و پسته آن را تزیین کنید.
به همین راحتی و به همین خوشمزگی.

تخم مرغ یکی از بهترین انواع پروتئین

کاترین تالماج ، یک متخصص تغذیه و نویسنده کتاب «رژیم غذایی ساده»، می‌گوید:”
مهم است مردم درک کنند که عامل اصلی تعیین کننده‌ی کلسترول بد، چربی اشباع شده است، نه کلسترول.”

مردم از کلسترول در مواد غذایی می‌ترسند بنابرین مصرف تخم مرغ را قطع می‌کنند
اما مقدار زیادی از چربی‌های اشباع شده در کره و پنیر استفاده می‌کنند و کلسترول آن ها بالا باقی می‌ماند.

کیک سه دقیقه ای

کیک سه دقیقه ای

تخم مرغ سرشار از مواد مغذیست

دکتر اندربرگ می‌گوید: “تخم مرغ احتمالا یکی از بهترین انواع پروتئین است به دلیل این که شما آن را بدون کربوهیدرات دریافت می‌کنید.”

در کنار فراهم کردن ۵۶ گرم پروتئین، تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین‌های B، اسید فولیک و آهن است.

زرده تخم مرغ همچنین حاوی مواد مغذی لوتئین است که با توجه به مطالعه‌ای در مجله گردش خون، می‌تواند از بدن در برابر پیشرفت بیماری‌های قلبی محافظت کند.

کلسترول بالا در زرده تخم مرغ می‌تواند مردم را بترساند. اما این مرکز زرد
رنگ خامه‌ای سرشار از مواد مغذی است که با خصوصیات منفی آن مقابله می‌کند.

تالماج می‌گوید: “زرده شامل نزدیک به نیمی از پروتئین موجود در تخم
مرغ و یکی از معدود منابع طبیعی ویتامین D می‌باشد که به استحکام
استخوان‌ها و دندان‌ها و جذب کلسیم کمک می‌کند.”

با توجه به یک مطالعه در مورد زنان باردار در مجله FASEB مشخص شد
که کولین که یک ماده‌ی مغذی ضروری موجود در زرده تخم مرغ است که
خطر نقص در لوله‌ی عصبی جنین مانند اسپینا بیفیدا را کاهش می‌دهد.

نازخاتون ـ مشرق

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *