آشپزی

کیک کدو حلوایی در مایکروویو

درست کردن یک کیک خوشمزه خانگی بسیار راحت و خوشایند است
و مهمتر از آن متریال آن کیک است که می توانید از میوه ها استفاده کنید
ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریم طرز تهیه کیک کدو حلوایی بسیار
خوشمزه را برایتان به اشتراک بگذاریم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید

کیک کدو حلوایی

مواد اولیه: آرد دو پیمانه

شکر ۱ و ۱/۴ پیمانه

کدو حلوایی و روغن از هر کدام یک پیمانه

بیکینگ پودر یک قاشق مرباخوری

ماست سه قاشق سوپ‌خوری

نمک و وانیل و دارچیناز هر کدام ۱/۸ قاشق چای‌خوری تخم‌مرغ

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

سه عدد طرز تهیه: * تخم‌مرغ را
با شکر با سرعت بالای همزن بزنید و روغن را اضافه کرده کمی هم بزنید.
* سپس ماست و کدوحلوایی را بیفزایید و با لیسک مخلوط کنید.
* آرد نمک، بیکینگ پودر، دارچین و وانیل را با مواد مخلوط کنید.
* مواد را داخل قالب ریخته دستگاه را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم نموده از ترکیب کانوکشن ۱۸۰ با
مایکرو ۱۸۰ استفاده نموده حدود ۲۰ دقیقه زمان دهید.

نکات: * در صورتی که دستگاه شما فاقد سیستم ترکیب است می‌توانید از مایکرو صددرصد به مدت پنج دقیقه استفاده
نموده سپس با ۴۰ درصد حدود هفت الی ۱۰ دقیقه دیگر زمان دهید.
* کف قالب را حتماً چرب نمایید.
* در صورتی که از سیستم مایکروویو استفاده کردید به هیچ عنوان از ظرف فلزی استفاده نکنید.

بیشتر بدانید از خواص کدو حلوایی

کدوتنبل خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد
کدوتنبل تقریباً به اندازه‌ی هویج حاوی کاروتنوئید است. این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی برای مقابله با سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی یا آفتاب‌سوختگی موثرند. نتایج پژوهش‌های اپیدمیولوژیک نشان می‌دهد رابطه‌ای بین مصرف سبزیجات سرشار از کاروتنوئیدها و کاهش سرطان به ویژه سرطان پروستات، سینه و کولون وجود دارد.

علاوه بر این کریپتوگزانتین و آلفا کاروتن دو نوع دیگر از این کاروتنوئیدها هستند که قادرند از رشد و تکثیر سلول‌های سرطان‌زا جلوگیری کنند. به نظر می‌رسد که مصرف کاروتنوئیدهای غذایی خیلی بهتر از مصرف مکمل است. توصیه می‌کنیم مصرف مواد غذایی نارنجی را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید.

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

کدوتنبل برای مقابله با پیری چشم‌ها
کدوتنبل حاوی لوتئین و زآگزانتین است. این دو رنگدانه‌ی کاروتنوئیدی برای سلامت چشم‌ها مفیدند. این رنگدانه‌ها مانند فیلتری در برابر نور آبی اشعه‌های خورشیدی عمل می‌کنند که برای سلامتی سلول‌های شبکیه مضر هستند. در سال ۲۰۰۱ یک گروه از محققان فلوریدا ثابت کردند افرادی که میزان این دو رنگدانه‌ی بدنشان زیاد است ۸۲ درصد کمتر در معرض ابتلا به دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری قرار می‌گیرند. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد مصرف زیاد لوتئین و زآگزانتین چه از طریق مصرف مواد غذایی سرشار از این رنگدانه چه از طریق مصرف مکمل‌ها میزان این دو رنگدانه‌ی شبکیه را بالا می‌برد.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان / beytoote

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *