آشپزی

گراتن بادمجان ( بسیار خوشمزه و ساده )

اگر طرفدار غذاهای مدرن و خوشمزه هستید ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریم
برای شما عزیزان طرز تهیه گراتن بادمجان یک غذای بسیار خوشمزه و مجلسی پسند
را برایتان به اشتراک بگذاریم  در ادامه نیز خواص بادمجان را برایتان آماده خواهیم کرد

گراتن بادمجان

ساده بگیرید و ساده ببینید.
به قول معروف خیلی به خودتان سخت نگیرید.
مثلا اگر همین امروز مهمانی به خانه شما آمد و دست بر قضا دل نکند و نرفت و شام یا
نهاری را کنار شما ماندگار شد حتما نباید با پلو و چلو و کباب و گوشت و مرغ پذیرایش شوید.
همین گراتن بادمجانی که پیشنهاد امروز ماست می‌تواند شکم مهمانتان را هم سیر کند هر چند شاید در ظاهر غذای
ساده‌ای باشد اما به قول رضا صادقی: ساده نگیر این همه سادگی‌رو!برویم سراغ گراتن بادمجان .
نوش جانتان…مواد لازم:
بادمجان متوسط: ۶ عدد

سس بشامل: ۳ پیمانه

کره: ۱۰۰ گرم

نان خرد شده: یک پیمانه

جعفری خرد شده:
دو قاشق سوپخوری

نمک و فلفل: به مقدار لازم

گراتن بادمجان

گراتن بادمجان

روش تهیه گراتن بادمجان:

۱- قبل از هر کاری باید بادمجان‌ها را کبابی کنید.
حالا چه داخل فر چه روی باربیکیو اما بادمجان‌ها باید طوری کبابی شوند که در واقع مغز پخت شده باشند.

۲- سر بادمجان‌ها را بزنید و بعد آنها را ساطوری کنید.

۳- کمی نمک و فلفل به بادمجان بزنید و بعد از اینکه ظرف مورد نظر را که قرار است داخل
فر برود کمی چرب کردیم ابتدا سس بشامل را داخل آن میریزیم و بعد بادمجان‌های ساطوری شده را روی سس
می‌ریزیم.
در این مرحله همه سس را استفاده نکنید چون در مرحله بعدی باز هم به سس بشامل احتیاج خواهید داشت.

۴- روی بادمجان‌ها را صاف کنید و بقیه سس را روی آن بریزید و سپس جعفری‌ها را به همراه نان
خرد شده روی آن بریزید.
کره را چند قسمت بکنید و روی بقیه مواد بگذارید.

۵- فر را با حرارت ۴۰۰ درجه گرم کنید و ظرف را روی آخرین طبقه فر رو به بالا بگذارید.

۶- یکساعت به گراتن بادمجان فرصت بدهید تا حسابی طلایی رنگ و البته برشته شود سپس آن را برای سرو
کردن از داخل فر بیرون بیاورید.

نکته: اگر احیانا از چربی خون رنج می‌برید و یا درگیر بیماری‌های قلبی هستید بهتر است کره را از
این دستور غذایی حذف کنید.
اگر هم زیادی گراتن بادمجان می‌خورید کلا بهتر است هر از گاهی سراغ کره بروید چون مصرف بیش از حد
آن تبعات جالبی نخواهد داشت.

بیشتر بدانید از خاصیت های بادمجان

سلامت دستگاه گوارش
بادمجان حاوی مقادیر غنی از فیبر می باشد و به همین دلیل می تواندبه بهبود
عملکرد دستگاه گوارش کمک شایانی می کند. علاوه بر این فیبر موجود در بادمجان برای بهبود معده درد و هضم آسان تر غذا نیز کاربردی می باشد.

پاک سازی پوست صورت
بادمجان حاوی مقادیر غنی از فیبر غذایی، انواع ویتامین ها و مواد معدنی مفید می باشد و به همین دلیل می تواند به پاک سازی خون و روده ها کمک شایانی کند. پاک سازی و سم زدایی خون به پاک سازی پوست و درخشان تر شدن پوست کمک می کند.

درمان کبد چرب با بادمجان

نتیجه تحقیقات اخیر محققین نشان داده است که بادمجان حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی می باشد که برای پا ک سازی و سم زدایی کبد بسیار مفید هستند. علاوه بر این بادمجان می تواند به درمان بیماری های شایع کبدی مثل کبد چرب نیز کمک کند.

گراتن بادمجان ( بسیار خوشمزه و ساده )

گراتن بادمجان

لاغری و کاهش وزن
اولین دلیل استفاده از بادمجان در رژیم های لاغری کالری بسیار پایین این میوه می باشد. علاوه بر این بادمجان چربی بسیار کم و فیبر بسیار بالایی دارد. استفاده از بادمجان به صورت کباب شده و آبپز می تواند به لاغری کمک کند.

دلیلی دیگر استفاده از بادمجان برای کاهش وزن فیبر غنی این میوه می باشد. همانطور که می دانید مواد غذایی دارای فیبر بالا ، پس از مصرف مدت زمان بیشتری به فرد احساس سیری می دهند و به همین دلیل از پرخوری جلوگیری می کنند.

خبرآنلاین / chishi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *